אסטון מרטין CC100 ספידסטר קונספט
אסטון מרטין חווה שנים לא קלות. המכירות לא עומדות בצפי, ואין מאחוריה קונצרן ענק שמעניק לה גיבוי כלכלי והשקעות בפיתוח. אולי בגלל זה ההחלטה לייצר מכונית קונספט אחת ויחידה עבור חגיגות 100 שנות קיום התקבלה לפני חצי שנה בלבד. במקרה, או שלא, באותו הזמן שדווח על משקיעה חדשה שרכשה לעצמה נתח מהיצרנית הבריטית. אבל כל זה לא משנה עכשיו, כי אנחנו פה בשביל לחגוג. תכירו את ה-CC100 ספידסטר (Speedster), המתנה של אסטון מרטין לעצמה לכבוד יום ההולדת ה-100. מתנה שנועדה להנציח את העבר העשיר וההיסטוריה המפוארת, לצד מבט מבטיח לעתיד, מקווים כולם, מזהיר.

הקו המנחה בעיצוב של מכונית הקונספט היחידה במינה היה הישענות על המראה של מכוניות הספורט הישנות של שנות ה-50', בדגש על אסטון מרטין DBR1 – ממכוניות המרוץ המעוטרות בהיסטוריה של החברה. חברו לזה את המראה הנוכחי של אסטון מרטין המודרנית, צביעת ירוק ('בריטיש רייסינג גרין')-צהוב ותקבלו מסובבת ראשים לא קטנה. זוהי דו-מושבית ללא מגיני רוח, שמציגה את החזית העדכנית של היצרנית עם אחוריים קצת ספרטניים. יצירה מהסוג שלא ראינו כבר הרבה זמן.

בקרביה של מכונית הקונספט שוכן מנוע V12, בדיוק כמו שצריך, בנפח 6.0 ליטר. אסטון מרטין לא ממש מפרטת על הנתונים, אבל כן מציינת שמדובר באותו מנוע שנמצא ב-DB9 העדכנית (אשר גרסה משודרגת שלו נמצאת בוואנקוויש החדשה). שם הוא מספק 517 כ"ס ולמעלה מ-63 קג"מ. עם נתוני ביצועים של "קצת יותר מ-4 שניות" ל-100 קמ"ש ו-290 מירביים (ומוגבלים אלקטרונית, משום מה), היא נמצאת באותה ליגה עם אחיותיה הגדולות. אבל עם כל הכבוד להן, המתנה הזו היא הרבה יותר מיוחדת.