פולקסווגן טיגואןשם מלא: פולקסווגן טיגואן
אחיות לפלטפורמה: אודי Q3, סקודה יטי, סיאט אלתיאה, פולקסווגן גולף (דור 6), פולקסווגן ג'טה, פולקסווגן אמארוק
מתחרים עיקריים: אודי Q3, ב.מ.וו X1, מיני קאנטרימן, הונדה CR-V, מאזדה CX-5, פורד קוגה, טויוטה ראב4, מיצובישי אאוטלנדר, יונדאי ix35, קיה ספורטאז'

כדאי לדעת עליו: פולקסווגן נכנסה לתחום הפנאי הקומפקטי עם הטיגואן ב-2007. מהר מאוד נוכחנו לגלות שהאח הקטן של הטוארג עושה בדיוק את מה שהוא צריך – מביא את האיכות הגבוהה ותחושת הפרמיום אל התחום הקומפקטי, עם מחיר אטרקטיבי יחסית.
ב-2011 עבר הטיגואן מתיחת פנים והשלים קו עם שאר דגמי החברה. תא הנוסעים של הטיגואן נעים, איכותי ומרווח, ותא המטען גדול ונוח. רמת האבזור טובה, כמצופה מפולקסווגן, ומינוס קל נרשם בגזרת יכולת בידוד הרעשים.
אחת מקטלוג אוטו: פולקסווגן טיגואן
צילום: מנהל

פולקסווגן טיגואן משווק כיום בארץ עם מנוע TSI בנפח 2.0 ליטר המספק 180 כ"ס, משודך לתיבת ה-DSG המוכרת (7 הילוכים) עם הנעה כפולה וביצועים טובים. רכב הפנאי הקומפקטי מפתיע ביכולת העבירות שלו בשטח, כאשר אפשרויות אבזור לשטח אף משפרות זאת – אך לא סביר שרבים יעשו בכך שימוש. לאחרונה נחתה בארץ גם גרסת 1.4 ליטר TSI עם 150 כ"ס, הנעה קדמית ומחיר נמוך יותר באופן משמעותי.

בסך הכל מעניק הטיגואן חבילה טובה לחובבי התדמית והמותגים, עם איכות גבוהה ומחיר תחרותי שמציב אותו גם כמתחרה בתחום הפנאי-קומפקטי-פרמיום וגם מול אלו שאינם מוגדרים כפרמיום.
כל מה שטוב: מנועים, רמות אבזור וגימור, מחיר.
כל מה שרע: בידוד רעשים, ותיק יחסית (ולא נופתע אם יוחלף בקרוב).
מה מקבלים: חבילת מחיר-תדמית טובה עם יכולת שטח מפתיעה.
גרסה נבחרת: ה-1.4 ליטר, ב-30,000 שקלים פחות, כי גם ככה לא תרדו איתו לשטח.