טסלה מודל S (וטסלה רודסטר מאחור)חברת טסלה האמריקנית, המפורסמת בעיקר בזכות שני דגמיה – הרודסטר הספורטיבית וטסלה S היוקרתית, תציג מחר בלילה (יום ה', שעון החוף המערבי בארה"ב) מערכת משלה להחלפת סוללות במכוניות. ככל הנראה, תוסיף החברה למערך הטעינה המהירה שלה (תחנות עם שקע ייחודי של החברה המפוזרות בארצות הברית) גם תחנות להחלפת מערך הסוללות במכונית, בדומה לשיטה של בטר פלייס ז"ל. בחשבון הטוויטר שלו מציין אלון מוסק (Elon Musk) כי המערכת שתוצג מחר תעבוד בכל דגמי ה-S של החברה – גם אלו שכבר נמכרו ללקוחות.

מדיווח של חברת התקשורת בלומברג (Bloomberg) עולה כי טסלה מבטיחה "טעינה מהירה יותר ממה שלוקח למלא מיכל דלק" (בהתייחסות ליכולת להחלפת הסוללות). כמו כן, נמסר מהדיווח שהשיטה של טסלה עשויה להיות מוצלחת יותר מזו של בטר פלייס הישראלית בזכות עלות ויעילות משופרות. אם כי חשוב לציין שנכון לכתיבת שורות אלו לא נמסרו פרטים מדויקים לגבי המערכת האמריקנית, ולא ידוע עדיין בדיוק כיצד תעבוד ומה יהיו העלויות עבור הלקוחות.
טסלה תציג מערכת להחלפת סוללות במכוניות
צילום: רונן טופלברג, יצרנית

המודל S של טסלה היא מכונית סאלון גדולה ויוקרתית שמגיעה מעמק הסיליקון בקליפורניה. היא מונעת בעזרת חשמל בלבד ומשווקת עם שלושה הספקים ושתי אפשרויות של סוללות (בעלות טווח שונה). טווח הנסיעה שלה עומד על כ-335 ק"מ לגרסאות הבסיס ומגיע ללמעלה מ-400 ק"מ בגרסאות היקרות. המחיר שלה בארה"ב מתחיל ב-63,000 דולר. כדי להקל על בעיית הטעינה לנסיעות ארוכות, מקימה החברה, כאמור, מערך של תחנות לטעינה מהירה הנקראות 'סופרצ'ארג'ר'. האפשרות לבצע החלפה מהירה של סוללות צפויה להיות תוספת לשיפור השירות.