סובארו אימפרזה החדשה
אחרי שנתיים של היעדרות חברת יפנאטו, יבואנית סובארו, חוזרת לתחום המשפחתי החשוב כל כך בארץ. בדרך היא גם מחליפה את הכינוי למכונית המשפחתית שלה בארץ (B3), וחוזרת לשם אימפרזה. הסיבה ברורה, ה-B3 לא זכתה בישראל להצלחה גדולה במיוחד וסבלה, כך לדברי היבואנית, מהיותה בעלת מנוע 1.5 ליטר ולא 1.6 כמקובל. לפיכך, אנשי סובארו רוצים ליצור קשר הדוק יותר עם הדור שלפני ה-B3 שזכה להצלחה גדולה בהרבה.

לאימפרזה סדאן החדשה בסיס גלגלים גדול מקודמתה ב-2.5 ס"מ (לכדי 264.5 ס"מ), אך בשאר הממדים היא שומרת על מידות העבר. אורכה הכללי עומד על 458 ס"מ, רוחבה על 174 ס"מ, וגובהה על 146.5 ס"מ (ס"מ 1 פחות מבעבר). באופן מעניין, למרות הממדים הזהים, תא המטען באימפרזה החדשה גדול משמעותית במעבר הדורות: 460 ליטר לעומת 375 ליטר. לטענת סובארו, הנפח הושג בזכות תכנון האזור מחדש.

כאמור, סובארו אימפרזה החדשה עונה למתכון המקובל בתחום המשפחתי המקומי, עם מרכב סדאן, מראה מגודל, מנוע 1.6 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית (רציפה). המנוע מפיק 114 כ"ס ב-5,600 סל"ד ומומנט של 15.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד. אלה אינם נתונים מרשימים ביחס למתחרות, אך היבואנית מבטיחה ביצועים נאותים עם 12.6 שניות ל-100 ו-181 קמ"ש מרביים.
בסובארו נותנים דגש רב על הציון הירוק (קבוצה 3 כעת, לפני השינוי המתוכנן בנוסחת המס הירוק), ועל החיסכון הצפוי בדלק שמושג גם באמצעות ציוד המכונית במערך עצור והתנע. לטענתם בכך הם משיגים את צריכת הדלק הטובה בקבוצה: 17.2 ק"מ לליטר בממוצע למסלול משולב (לפי נתוני היצרנית).
צילום: מנהל

האימפרזה תוצע בשתי רמות אבזור כשכבר בגרסת הבסיס נמצא בקרת אקלים ומערכת שמע מקורית (או מערך מולטימדיה בתקופה ההשקה). לגרסאות המצוידות יותר חישוקים קלים (16 אינץ' לעומת 15 אינץ'), בלוטות' ושליטה מההגה על מערך השמע. המחיר 127,000 שקלים או 129,000 לגרסה המצוידת. בדומה לכל דגמי סובארו בארץ, גם האימפרזה תימכר עם 5 שנות אחריות.

בסובארו מצפים למכור 1,500 מכוניות עד סוף השנה, ולפחות כפול מזה ב-2014 כאשר כאן הם תלויים במגבלות האספקה של היצרנית. מגבלות הייצור הם אלה שגרמו להם לוותר כרגע על גרסת ה-5 דלתות ולהתמקד בסדאן. זו עשויה להגיע, כמו גם גרסת ה-2.0 ליטר, בשנה הבאה.