טויוטה קורולה החדשה (2013)
טויוטה חשפה בימים האחרונים את הדור החדש, 11 במספר, של הקורולה. במקביל לחשיפה הגדולה והמתוקשרת בארצות הברית, נחשפה גם הגרסה האירופאית, שמציגה עיצוב שיערוב לחיך המקומי. היא תשווק בארץ עם מנוע ה-1.6 ליטר שפגשנו באוריס, המספק 132 כ"ס, אשר ישודך לתיבה רציפה עם 7 הילוכים. הקורולה החדשה צפויה לעשות עלייה ממש בקרוב ולהגיע ארצה כבר בחודש אוגוסט הקרוב.

העיצוב של טויוטה קורולה החדשה, כלומר זו שתגיע אלינו ולא האמריקנית שפגשנו קודם לכן, מציג חזית חדה ומודרנית יותר. זהו עיצוב הדומה יותר לאחות מחומשת הדלתות (טויוטה אוריס) ודומה עוד יותר לעיצוב המוכר של טויוטה אוונסיס, בעיקר לאחר מתיחת הפנים של 2011. חזית המכונית נראית מלוטשת יותר, עם קווי הכרום של הגריל הנמשכים אל תוך הפנסים משולבי ה-LED. החלק האחורי דומה קצת יותר למקבילה האמריקנית, כאשר גם כאן מתאפיינים הקווים בזוויות חדות יותר. תא הנוסעים זהה כמעט לחלוטין ומוכר גם הוא מהאוריס.

אורכה של הקורולה האירופאית עומד על 462 ס"מ – תוספת של כ-8 ס"מ ביחס לקורולה המוכרת לנו (כשהגרסה האמריקנית מציגה נתון של 465 ס"מ). בסיס הגלגלים, 270 ס"מ (זהה לגרסה האמריקנית), ארך ב-10 ס"מ בהשוואה לדור היוצא של הקורולה וגם ביחס לאוריס החדשה. הקורולה החדשה במהדורתה האירופאית רחבה ב-1.5 ס"מ, ונמוכה בס"מ 1 מקודמתה ביבשת הישנה. במספרים זה אומר 177.5 ס"מ רוחב (מקביל לגרסה האמריקנית החדשה), ו-146.5 ס"מ גובה (ס"מ 1 יותר ביחס לאמריקנית). נפח תא המטען הוא 452 ליטר – הבדל מזערי בלבד מהנתון של הדור העשירי.

פרטים נוספים, בעיקר לגבי רשימות האבזור והתוספות (וכמובן גם המחיר), צפויים להתפרסם בקרוב למועד ההשקה המקומית. מה שכן ידוע זה שבתחום הבטיחות יאובזרו המכוניות ב-7 כריות אוויר (לעומת 8 בגרסאות האמריקניות), לצד כל מערכות הבטיחות הנפוצות (בקרת יציבות, מערכת לשליטה בזינוק בעלייה עבור התיבה הרציפה ועוד).