שברולט קורבט לדורותיה
"כל מעצב רוצה לעצב קורבט אבל היא קשה מאוד לעשייה." מסביר בשקט ובדיבור איטי וברור סגן הנשיא של ג'נרל מוטורס אד וולבורן (Welburn). "יש לה היסטוריה ענקית, חלק מהמכוניות היו טובות מאחרות ועדיין כמעצב אתה רוצה תמיד לצאת עם מראה חדש. הפרופורציות בקורבט מאוד חשובות, וכך גם האווירודינאמיות והביצועים אבל אסור להם להפריע למראה המיוחד. אני עומד בראש פירמידת העיצוב של ג'נרל מוטורס כבר עשור. הדור האחרון היה כמעט גמור לפני שהצטרפתי אז זו הקורבט הראשונה בה הייתי מעורב ממש."

בנוגע לתוספת סטינגריי לכינוי הדגם אומר וולבורן: "יש מקום מיוחד בהיסטורית הקורבט לשם סטינגריי, אבל לא הייתי בוחר בו אילולא המכונית הזו הייתה מאוד סטינגריי. ההשראה העיקרית באה מהסטינגריי של 63' עם השמשה המפוצלת, שהיא הקורבט החביבה עלי יחד עם מכונית תצוגה מ-1959 שכונתה סטינגריי רייסר. אבל הסתכלנו הרבה על מטוסי קרב. אם תיכנס לסטודיו של הקורבט תראה הרבה תמונות של מטוסי קרב. הקורבט מעוצבת בסטודיו של קורבט. הצוות שלה עובד עליה ועל הקאמארו. חלק לא קטן מהם עבדו גם על דורות קודמים. אבל לא רצינו לעשות כאן רטרו אלא רק לקבל השראה. למעשה, עם הקורבט החדשה, רצינו לעשות שינוי גדול במראה כי שני הדורות הקודמים הלכו בשיטת האבולוציה ונטען כנגדם שלא עשינו מספיק."
איך הקורבט תשפיע גם על השברולט שלכם
צילום: מנהל

האם אתה מצליח לראות קשר בין הקורבט לשאר דגמי שברולט?
"בשנים האחרונות היה באמת נתק בין הקורבט לדגמי שברולט האחרים. אבל בקרוב תתחילו לראות קשר ביניהם הן בדגמים ספורטיביים והן ברגילים. תתחילו לראות שחלק מהמשטחים מגיעים לשבי אחרות."

האם הן תהינה יותר ספורטיביות?
"הייתי אומר שיהיה שלדגמים העתידיים יהיה הרבה יותר אופי. אני חושב שהמעצבים שלנו יקבלו השראה מהקורבט והקאמארו גם בתכנון הכלים הכי פשוטים שלנו."
איך הקורבט תשפיע גם על השברולט שלכם
צילום: מנהל

הקרוז מתקרבת לסוף הדרך. האם גם בדור הבא שלה נראה השפעות?
"השוק זז מהר ואני רוצה צעד קדימה עם כל דגם. כעת יש לנו זהות מאוד ברורה כמותג אז צריך להתקדם אבל לא לשנות כיוון. אנשים מכבדים מותגים שמתקדמים בעקביות באותו כיוון ולא משנים בכל פעם. אנחנו צריכים למצוא צורות יעילות שהן גם מאוד אקספרסיביות כמו בקורבט. אנחנו צריכים גם פנים חם, איכותי ומזמין יותר בכל הדגמים שלנו. אנחנו מתייחסים לשבי הזולה ביותר כמו לקורבט."

האם גם בקאמארו הבאה יראו את השפעות הקורבט?
"אני תמיד רוצה לנוע קדימה אבל הקאמארו כה מצליחה עד שיהיה צורך לשמור על אלמנטים שקשורים למכונית הזו."
איך הקורבט תשפיע גם על השברולט שלכם
צילום: מנהל

הקורבט מאוד שונה בטכנולוגיה מיתר מכוניות הספורט. למה?
"ברור שיש בה השפעות אירופאיות אבל זו עדיין מכונית מאוד אמריקנית ויש לה ביצועים שיעמדו מול כל מתחרה ובמחיר זעום לעומתן. זו מכונית ביצועים שניתן לנהוג כל יום לעבודה ולקחת מטען ולצאת לטיול. ולגבי המנוע. זו יחידה פשוטה שלא עולה הרבה כסף והיא מאוד קומפקטית בגובה מה שמאפשר לנו ליצור מכונית נמוכה ולעמוד בתקנות ההגנה על הולכי הרגל."