יונדאי ix35 תא דלק
מזה שנים רבות משקיעות יצרניות הרכב משאבים בפיתוח טכנולוגיות תאי דלק. בשנים האחרונות נעשו גם כמה ניסיונות להשיג הצלחה מסחרית בתחום (בין הניסיונות הבולטים – של הונדה ושל ב.מ.וו). כעת מנסה יונדאי את מזלה עם גרסת תא הדלק של רכב הפנאי הקומפקטי שלה, ה-ix35. נכון, קשה עדיין לקרוא למה שיונדאי עושה "ייצור סדרתי" – אבל היא כן מתכוונת לייצר 1,000 כלים ראשונים עד לשנת 2015.

עוד משהו מעניין הוא משלוח ראשון, בן 15 יחידות, של ה-ix35 תא דלק שנחת השבוע בדנמרק. תחילה, קשה שלא לשים לב לעיצוב כלי הרכב – שמציג חזית חדשה ועדכנית לרכב הפנאי, ברוח שפת העיצוב הנוכחית של יונדאי. קשה לומר מה ההשלכות של זה על ה-ix35 שמגיע הנה, אבל אין ספק שמדובר במראה הגיוני לרכב שעשוי לקבל מתיחת פנים בקרוב.
בהקשר מקומי-עקיפי נוסף, ראוי לציין שקופנהגן, בירת דנמרק, שמה לעצמה למטרה להפוך לעיר ללא פחמן דו-חמצני עד לשנת 2025. מטרה שבטר פלייס, ככל הנראה, כבר לא תתרום לה. עם ההתרסקות המקומית, נסתם גם הגולל על שלוחת החברה בדנמרק – האחרונה שעודנה פעילה מחוץ לישראל, למעט אי-אלו פיילוטים.

את גרסת תא הדלק של יונדאי ix35 פגשנו לראשונה במרכז הפיתוח הראשי של החברה בדרום קוריאה. היא מצוידת במנוע חשמלי בעל הספק של 100 קילוואט (שווה ערך ל-135 כ"ס) שמסוגל להניע את הרכב למהירות מירבית של 160 קמ"ש. יש ל-ix35 תא דלק שני מיכלים לאחסון של עד 5.54 ק"ג של מימן. התדלוק בתחנות הייעודיות אורך מספר דקות בודדות וטווח הנסיעה המוצהר עומד על 594 ק"מ מרשימים.