ב.מ.וו X5 חדש
כ-14 שנים לאחר שהוצג לראשונה, רכב הפנאי של ב.מ.וו זוכה לגלגולו השלישי. ב.מ.וו X5 סחף אחריו תעשייה שלמה של רכבי פנאי יוקרתיים וכמו שהדור השני היה שיפור של הנוסחה הקיימת, עושה רושם שגם הדור החדש עושה כן. אין צורך בזכוכית מגדלת, או בקריאה יסודית של המפרטים, כדי להבין זאת. אבל אל תדאגו – עשינו את שניהם וגם מצאנו כמה הבדלים. כי בסופו של דבר מפרידות 7 שנים של התפתחות בתעשיית הרכב בין הדור השני לשלישי.

חדש
נוסחת העיצוב של ה-X5 לא מתחלפת, היא מתפתחת. זה לא בהכרח רע, וניכר לעין שהדור החדש של רכב הפנאי משלים קו עם שאר דגמיה הנוכחיים של ב.מ.וו. אבל אנחנו עדיין לא בטוחים אם אנחנו אוהבים את התוצאה. הפנסים הקדמיים נראים כמו אלו של הסדרה 3 רק בגדול. ממש גדול. אפילו גדול מדי. הם נצמדים לשולי גריל הכליות המפורסם שנראה שגדל גם כן (מהר, שמישהו יביא סרגל) למרות ששמר על מספר צלעות זהה. זאת, ככל הנראה, כתוצאה מעיטורי כרום מורחבים וצלעות תואמות המחליפות את הפלסטיק מהדור הקודם. הפגוש החדש מציג גם הוא עיטורים מוכספים ופה כבר אין לנו תלונות כלל. החלק האחורי זוכה לקווים מעוצבים יותר, פנסים דומים אך פחות מחודדים ופגוש פחות פלסטיקי שנראה שמשפר את סף ההטענה של תא המטען.

ה-X5 שומר על הפרופורציות המוכרות שלו עם הבדלים מינוריים במידות. בסיס הגלגלים נותר זהה עם 293.3 ס"מ, מה שמעלה את הסברה כי מדובר באותה הפלטפורמה של הדור היוצא. האורך הכולל עומד על 488.6 ס"מ, המהווים תוספת של כ-3 ס"מ. הרוחב נותר כמעט זהה גם כן עם 193.3 ס"מ ואילו הגובה צנח בכסנטימטר עם 176.2 ס"מ סך הכל. עם העדכונים, אגב, צמח גם נפח תא המטען מ-620 ל-650 ליטר (1,870 ליטר כשהמושבים מקופלים).
צילום: מנהל

חדיש
בתחילה, ישווק ה-X5 עם 3 אפשרויות הנעה – שני דיזלים ובנזין, במהדורות עדכניות. ראשית תמצאו את ה-xDrive30d עם מנוע 6 צילינדרים בטור, נפח של 3.0 ליטר והגדשה. הוא מספק 258 כ"ס ו-57 קג"מ ב-1,500-3,000 סל"ד. מעליו יהיה ה-M50d משושה הצילינדרים ומשולש המגדשים שמוכר מהסדרה 5 (ועונה לשם M550d). הוא מספק 381 כ"ס ו-75.4 קג"מ(!) ב-2,000-3,000 ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות בלבד. מעל שניהם ימוצב ה-V8 הבנזיני המסורתי, xDrive50i, עם נפח של 4.4 ליטר וצמד מגדשים, והספק של 450 כ"ס ו-66.2 קג"מ ב-2,000-4,500 סל"ד. זה האחרון מגיע ל-100 קמ"ש ב-5 שניות והוא גם צמא בהתאם עם 9.6 ק"מ לליטר.

בהמשך הדרך יצטרפו להיצע אפשרויות נוספות עם עוד מנוע בנזין (xDrive35i עם 306 כ"ס) ועוד שני דיזלים. אלו יהיו ה-xDrive40d עם 313 כ"ס, xDrive25d עם 218 כ"ס ו-sDrive25d שיגיע עם אותו מנוע ויציע, לראשונה בדגם, עם הנעה אחורית בלבד, לעומת כפולה בשאר הגרסאות. ההגה, אגב, חשמלי וישנה גם אפשרות להיגוי אקטיבי שמשנה את את תגובות הגלגלים להיגוי בהתאם למהירות.
צילום: מנהל

ומחודש
תא הנוסעים העדכני עושה גם הוא צעד גדול לכיוון המוכר משאר דגמי ב.מ.וו. הוא מציג קווים אופקיים יותר, קונסולה שפונה מעט כלפי הנהג ומסך מגע (בגודל 10.25 אינץ') שנראה כאילו מוקם כלאחר יד. רשימת האבזור ומערכות הבטיחות כוללת מכל מה שמוכר במכוניות מודרניות, כמו למשל מערכת להתראה בעת סטייה מנתיב, מצלמות בעלות כיסוי של 360 מעלות, מערכת עזר לחנייה, מערכת לבלימה אוטומטית (עד 60 קמ"ש), מערכת לראייה לילית שמזהה הולכי רגל או בעלי חיים, תצוגת מחוונים עילית ועוד.

מפה לשם
הפרטים שנחשפו אודות ב.מ.וו X5 החדש מיועדים לשוק האמריקני, שם הוא מיוצר וישווק בקרוב. בחודשים הקרובים יחל השיווק גם באירופה, ככל הנראה ללא הבדלים משמעותיים. את הנחיתה בארץ הוא צפוי לעשות ממש לקראת סוף השנה.