סובארו XVשם מלא: סובארו XV
אחיות לפלטפורמה: סובארו אימפרזה
מתחרים עיקריים: יונדאי ix35, ניסאן קשקאי, קיה ספורטאז', פורד קוגה, מאזדה CX-5, טויוטה ראב 4, מיצובישי אאוטלנדר

כדאי לדעת עליו: ה-XV הוא למעשה גרסת הקרוסאובר של סובארו אימפרזה, אך הוא משווק כדגם נפרד. כפי שהרגילה אותנו סובארו, הוא נראה ממש כמו ההגדרה לקרוסאבר – כלומר, משפחתית עם אופי של רכב פנאי. במציאות הוא נראה טוב ובעל נוכחות מרשימה מהמצופה, הרבה בזכות חישוקי 17 אינץ' יפים ואפשרויות צבעים נאות. על הצד השלילי, רוב המתחרים נראים גדולים ממנו ויש מי שזה עשוי להפריע לו. מה שקצת הפריע לנו זה תא הנוסעים, שנראה בסדר (וגם איכות החומרים טובה) אבל מזכיר מדי את המשפחתית עליה הוא מבוסס. המרווח סביר, הספסל האחורי מעט קצר ונפח תא המטען אינו גדול.
אחת מקטלוג אוטו: סובארו XV
צילום: רונן טופלברג

ה-XV משווק כאן עם מנוע 2.0 ליטר שמספק 150 כ"ס ו-20.2 קג"מ ב-4,200 סל"ד. הוא משודך לתיבה אוטומטית רציפה וההנעה כפולה – בעוד רוב המתחרים מציעים הנעה קדמית בלבד במחירים הללו. הביצועים סבירים אך לא ממש נמרצים ונוחות הנסיעה מעט נוקשה בכביש – אך משתפרת במהירויות גבוהות. היכולות בשטח טובות מהממוצע לקטגוריה וה-XV אפילו ממש מהנה בשבילי הכורכר.

בשביל רכב פנאי עם הנעה כפולה ויכולת סבירה בשטח, סובארו XV הוא אופציה ייחודית למדי. בגרסת הבסיס האבזור מעט דל, אך במאובזרת המצב משתפר והיא מהווה תמורה די טובה למחיר.
כל מה שטוב: מראה למי שאוהב, יכולת שטח.
כל מה שרע: אבזור בגרסת הבסיס, תא מטען צנוע.
מה מקבלים: רכב פנאי עם מראה מופנם ויכולת שטח טובה מהצפוי.
גרסה נבחרת: המאובזרת.