סקודה סיטיגו
רבות כבר נכתב על שלישיית המיני של קונצרן פולקסווגן ואין טעם לחזור על הדברים, לכן רק אוסיף כי לדעתי הסיטיגו של סקודה נאה יותר מאחותה הספרדית, סיאט מי, במיוחד במבט מלפנים (ההכרעה מול האפ! תחכה למפגש פנים אל פנים). הפס השחור שנמתח לאורכו ולצידו של רכב ההדגמה תרם גם הוא, ורק נשאר לסמן V בבוקסת החישוקים הקלים (בהתקנה מקומית) לקבלת מכונית נאה באמת.

הסיטיגו מוצעת בישראל בשני הספקים – 60 ו-75 כ"ס – במחיר שנע בין 60,000 שקלים לחלשה-ידנית-בסיסית ועד 79,600 לחזקה-רובוטית-מאובזרת. אלינו הגיעה ה-60 כ"ס הרובוטית – שלכם בתמורה ל-68,000 שקלים.
סקודה סיטיגו: מבחן דרכים
צילום: גיא רוטקופ

כניסה לתוך תא הנוסעים המוכר מראה שלסיטיגו יש מושב מתכוונן לגובה שהיה חסר – לגבוהים ונמוכים כאחד – במי. זה פותר את בעיית תנוחת הנהיגה בה נתקלנו באחות הספרדייה, אם כי החגורה הבלתי מתכווננת עשויה להציק לגבוהים. משאר הבחינות לא חסר מקום, אם כי היו מי שהתלוננו על קרבה יתרה של הקונסולה המרכזית. את המושב האחורי עדיף להשאיר לאנשים בגובה ממוצע, לגבוהים יהיה צפוף – סביר בהחלט במכונית בגודל הזה.
עוד יתרון קל לזכות הסיטיגו הוא מושב אחורי מתקפל שליש-שני שליש (לעומת מושב אחוד בסיאט מי). חוסרים? שני רמקולים בלבד מול שישה במי.

אבל ההבדל העיקרי מול המי בה נהגנו הוא יחידת ההנעה. זה אותו מנוע ליטר משולש צילינדרים, בעיקרון, רק שכאן הוא מספק 60 כ"ס ב-5,000-6,000 סל"ד ו-9.6 קג"מ ב-3,000-4,300 סל"ד. משמע אותו מומנט אבל 15 כ"ס פחות. במקום התיבה הידנית שפגשנו בעבר, כאן יש תיבה רובוטית, עם אותו מספר הילוכים. המהירות מרבית היא 160 קמ"ש ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-15.3 שניות לגרסה הרובוטית. בפועל, המנוע הפתיע לטובה עם תחושה זריזה מזו שמציירים המספרים, וקל לטעות בדקות הראשונות ולחשוב שמדובר במנוע החזק – עד שמטפסים למרומי הסל"ד בחיפוש אחר הסוסים החסרים. לחובת המנוע נרשמת אותה תלונה על רעידות בסרק כמו לאחיו החזק, וגם רמת רעש לא מבוטלת – אם כי קצת פחות מב-75 כ"ס.
סקודה סיטיגו: מבחן דרכים
צילום: גיא רוטקופ

התיבה היא רובוטית בעלת מצמד בודד, ולרגע לא תטעו לחשוב שהיא משהו אחר. מצד שני, ביחס לרובוטית היא סבירה לחלוטין, עובדת לאט ועגול ובנהיגה רגועה בהחלט אפשר לחיות איתה, גם אם העברות ההילוכים אינן שקופות. אם תרצו להאיץ בחוזקה תקבלו תחת עומס העברה מהירה יותר אבל גם קצת יותר אגרסיבית. מה שכן הפריע לנו מעט היה האיטיות בקבלת קיק דאון, לצד הרצון של התיבה לרוץ במעלה ההילוכים כדי לחסוך בדלק. הפיקוד הידני עובד יפה, אבל התיבה תעלה הילוך עצמאית במקרה הצורך. מערכת הסיוע לזינוק בעליה עובדת רק בשיפועים חדים יחסית, אבל אם לא תירדמו במעבר מהברקס לגז, הכל יהיה בסדר.

לא ברור אם זה המנוע החלש יותר או התיבה שמכתיבה נהיגה עגולה ורגועה יותר, אך צריכת הדלק במבחן עמדה על נתון מכובד של 16 ק"מ לליטר.
סקודה סיטיגו היא מכונית חמודה, והגרסה הרובוטית שלה מפתיעה לטובה בסך הכל בהתחשב במצמד הבודד. נכון, היא לא בדיוק זריזה, ולפעמים איטית, אבל את רוב האנשים היא תספק בנהיגה עירונית-פרברית. אבל כמו באחותה, יש לסיטיגו שתי בעיות – האחריות לשנתיים בלבד והאבזור הדל ביחס למחיר.