משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל פרסמו היום (שני) מכרז נוסף להמשך סלילת כביש 6 דרומה. המכרז כולל את קטע הכביש ממחלף לקייה ועד מחלף שוקת באורך של כ-5 וחצי ק"מ והעבודות כוללות בין היתר: הקמת מחלף בשוקת, סלילת דרכים חקלאיות ובניית 9 גשרים לאורך התוואי. בנוסף, המכרז כולל את שידרוג כבישי הרוחב החוצים את הקטע המדובר כמו: הטיית כביש 60, התחברות לכביש 31 וכביש 60 והכנות לתוואי רכבת עתידית הצפויה לעבור במקום. עלות הפרויקט נאמדת ביותר מ-300 מיליון שקלים והוא צפוי להיחנך במחצית הראשונה של שנת 2015.

כיום הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל מסתיים במחלף מאחז (צפונית לבית קמה), כשבתכנון הכביש צפוי להגיע עד צומת הנגב, דרך מחלף שוקת, נבטים ורמת חובב. מדובר באורך כולל של כ-57 ק"מ. הקטע המדובר הוא למעשה המשכו של קטע 21 שפוצל ל-3 מכרזים: ממחלף רהט ועד מחלף להבים (כ-7 ק"מ שמכרזו פורסם במאי 2012 והעבודות החלו בנובמבר), מלהבים עד צומת לקייה (מכרז שפורסם בדצמבר), ומלקייה עד צומת שוקת (המכרז הנוכחי).

הארכת כביש 6 דרומה מבוצעת במסגרת תכנית 'נתיבי ישראל' שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת מהירה של כבישים ומסילות ברזל. לדברי משרד התחבורה, בשבועות הקרובים צפוי להתפרסם מכרז נוסף להארכת כביש 6 דרומה, בקטע שבין בית קמה לדבירה, באורך של 5 ק"מ.