אסטון מרטיןלפני כחודש דיווחנו שבעלת המניות העיקרית באסטון מרטין, חברת אחזקות מכוויית, מחפשת רוכש לנתח שלה ביצרנית האקזוטיות הבריטית. הסיבה לא טמונה בהפסדים כספיים, שכן אסטון מרטין ממשיכה לשמור על רווחיות, אלא באי-היכולת שלה לעלות מדרגה ולהתחרות ביצרניות אחרות ששייכות לקונצרני-ענק. כעת מודיעה אסטון מרטין על משקיעה חדשה – חברת 'אינבסטידסטריאל' (Investidustrial) בעלת השם הלא-ממש-קליט שגם קשה לשכוח. ואם זה מצלצל לכם מוכר – זה בגלל שחברת ההשקעות האירופאית היא בעלת הבית לשעבר של דוקאטי, שנמכרה כזכור לאודי בתחילת השנה עבור 860 מיליון יורו.

אינבסטי (כי כל ילד עם שם מוזר זקוק לכינוי חיבה) לא רכשה את כל חלקה של חברת האחזקות הכווייתית, כפי שדווח שזו הייתה רוצה. תמורת 150 מיליון ליש"ט, שהם קצת פחות ממיליארד שקלים, רכשה לעצמה אינבסטי נתח של 37.5% ממניותיה של אסטון מרטין. במסגרת שיתוף הפעולה החדש, תשקיע חברת ההשקעות ב-5 השנים הבאות סכום של כחצי מיליארד ליש"ט בפיתוח המוצרים העתידיים של אסטון מרטין. ההשקעה צפויה לקרב את היצרנית בצעד נוסף לכיוון המגרש של הגדולים – בו נמצאות חברות כמו בנטלי שמגובות בהרים של כסף.
משקיעה חדשה באסטון מרטין
צילום: מנהל
אסטון מרטין DBS ודחפור ב'קוונטום של נחמה' (2008)

על אף המוניטין החיובי ויחסי הציבור המצוינים להם זוכה אסטון מרטין מסרטי ג'יימס בונד, נדמה שהביקוש למכוניות קופה יוקרתיות עם מנועי V12 הולך ופוחת. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה חווה החברה ירידה במכירות, ולמרות שהיא עדיין לא בהפסדים, הכסף הנזיל בעובר ושב מצטמצם. ההשקעה החדשה צפויה לתת לה תוספת של אוויר במפרשים, ואם הכל ילך כשורה, ייתכן ואינבסטי תמכור את חלקה ברווח לאחת מענקיות הרכב, כפי שעשתה עם יצרנית האופנועים הפופולרית.