פיג'ו 208 T16 פייקס פיקאנחנו מתרגשים מחזרתה של פיג'ו למרוץ פייקס פיק (Pikes Peak) המפורסם מכמה סיבות: קודם כל, תהליך החזרת העטרה ליושנה שעוברת היצרנית במטרה לחזק את התדמית שלה בימי המשבר שעוברים עליה. מכוניות הפייקס פיק ההן של פיג'ו, ה-205 וה-405 בעלות תווית ה-T16, היו ועודן נערות פוסטר משובחות בימיהן; מעבר לכך, חובבי משחקי המחשב בוודאי זוכרים שמכוניות פייקס פיק היו, פעמים רבות, שיא השיאים שניתן להשיג במרוצים; ולבסוף, קשה שלא להתרגש ממכונית ששוקלת 875 ק"ג ושיש לה 875 כ"ס.

כן, אלו המספרים של מכונית הפייקס פיק של פיג'ו לשנה זו, שמבוססת באופן רופף ביותר על ה-208 הקטנה. כוח סוס לקילו זה מרשים ביותר, אבל לא משהו שלא שמענו עליו בעבר. בקטגוריית 'הבלתי-מוגבלות' במרוץ המפורסם לראש ההר, רואים מכונות שכאלה כל שנה. הקטגוריה נמצאת בשליטה יפנית בשנים האחרונות ושיא המסלול הנוכחי שייך לנהג נובוהירו טג'ימה (Nubohiro Tajima), ולא פעם ראינו מכונות עם הספקים שנושקים ל-1,000 כ"ס ולפעמים גם משקלים נמוכים יותר. השיא של טאג'ימה, אגב, נראה כך...

ועכשיו תחשבו שהנהג של פיג'ו יצטרך לעשות את זה מהר יותר. אז מה עושים? מביאים את סבסטיאן לואב, אלוף ה-WRC תשע פעמים ברציפות והמעוטר שבנהגי הראלי, אי-פעם. חוץ מזה, המרוץ השנה נערך על אספלט בלבד. זה קרה גם בשנה שעברה, אך מסיבות כאלו ואחרות השיא לא נשבר.
בקיצור, יש לכולנו את כל הסיבות שבעולם להתחיל לחמם מנועים לקראת המרוץ השנה. והראשון שצריך לעשות זאת הוא לואב, שבסרטון שפורסם בסוף השבוע לוקח את ה-208 T16 לנסיעת מבחן ראשונה. המסקנה, כפי שחשבתם היא שהמכונית מהירה כמו טיל. שווה צפייה.
אה, כמעט ושכחנו. כל הכוח הזה מתבטא כמובן גם בביצועים. ל-100 קמ"ש היא מגיעה תוך פחות מ-2 שניות, או 1.8 שניות ליתר דיוק. המהירות המירבית היא 240 קמ"ש. ההנעה כפולה וההנאה מרובה.