MG CS
בניגוד לרוב המותגים הסיניים בתערוכת שנחאי שניהלו את מסיבות העיתונאים שלהם בשפתם, המותגים MG ורוויי (Roewe) ניסו להציג אופי בינלאומי יותר, או בריטי ליתר דיוק, כיאה למסורת. הם היו היחידים שעשו זאת בשילוב (משעשע אמנם) בין אנגלית לסינית, כאשר על ניהול האירוע הופקד לא אחר מאשר טוני וויליאמס קני, שעומד בפירמידת העיצוב הגלובאלי של סאיק (SAIC) – כלומר אחראי על MG ועל רוויי. באופן ברור, הייתה התצוגה של MG, מותג הייצוא של סאיק, בולטת ומעוצבת הרבה יותר, עם דגש גדול על מוטיבים בריטיים למכוניות. וגם החידוש העיקרי של MG, רכב פנאי מעניין, היה חשוב יותר.

"אני עובד כבר 8 שנים בסאיק ואנחנו מתקדמים כל הזמן", אומר קני, שנראה צעיר מאוד, ושהיה האחראי על MG, לפני שמונה לאחראי על העיצוב הגלובאלי של סאיק. "גם הצרכן הסיני מאוד מתקדם ויודע הרבה יותר מבעבר מה הוא רוצה ממכונית. הוא מבקש היום דברים יוקרתיים יותר ואנחנו הולכים איתו. ובמובנים מסוימים בתהליך הזה של חתירה ליוקרתיות, מתחיל הקשר שלנו ל-MG של פעם. הרכב החשוב שלנו בתערוכה הוא ה-CS וניתן לראות שהפנים שלו דומות לאלה של ה-MG3 וה-MG5. הוא בעצם ממשיך את הכיוון הזה והופך אותו להרבה יותר מבוסס וברור. זו עדיין מכונית תצוגה אבל יש בה הרבה דברים שיגיעו לייצור הסדרתי. הדגם הסדרתי יוצג בסוף השנה והוא יעמוד בתקינת יורו5". אגב, גם לישראל הוא מתוכנן להגיע; מתישהו במהלך 2014.
ראיון עם המעצב סאיק (MG): מודעים למסורת
צילום: מנהל
MG3 החדשה בתערוכת שנחאי

על מה הוא מבוסס?
"ה-CS נשען על בסיס הפלטפורמה הגלובאלית החדשה שלנו או ליתר דיוק אותו בסיס שמשמש את ה-MG5 החדשה".

התצוגה שלכם שופעת סממנים בריטיים, אבל האם אתה מוצא במגוון שלכם קשר ל-MG של פעם?
"ברור ש-MG של ימינו היא מותג שונה מהותית מזה שהיה בעבר. אבל אנחנו בפירוש מודעים למסורת שלנו. במובן מסוים קרוסאוברים ורכבי פנאי מייצגים היום את הרוח הנכונה של MG ואת ההתפתחות המודרנית שלה. לטעמינו זה מתאים לאבולוציה של MG לשנות ה-2000".

אם כך, מה הסיכויים שנראה את האייקון התצוגתית מגיע לייצור?
"אסור לי לדבר על הרכב הזה, אז זה כנראה אומר שהוא עדיין רלוונטי לתוכניות שלנו".

ומה אתה אומר לאלה שמצפים לרודסטר מ-MG?
"כמו שאמרתי, אנחנו מאוד מודעים ומכירים את העבר שלנו ואני מאמין שזה יגיע. אבל זה ייקח קצת זמן כי ראשית אנחנו צריכים להתבסס".