מרצדס סיטאן, אחרי
לא טיפוסי: מרצדס סיטאן (Citan), המסחרי הקטן שהציגה היצרנית לפני כשנה אשר מבוסס על רנו קנגו, זוכה לציון בטיחות נמוך מהמקובל. במבחני הריסוק שנערכו לו בארגון היורו NCAP הוא זכה ל-3 כוכבים בלבד. בכך הוא מצטרף לרשימה הלא-מכובדת של כלי רכב מסחריים שמאכזבים במבחני הריסוק. הקנגו, אגב, מתהדר ב-4 כוכבי בטיחות – שהושגו במבחנים המחמירים פחות שלפני שנת 2009.

הסיטאן זכה לתוצאה בינונית בלבד בהגנה על הנוסעים מלפנים – 74% (אין זה נדיר, לצורך העניין, לראות מכוניות מודרניות שמקבלות ציון של מעל ל-90% בתחום זה). בין ממצאי המבחן עולה כי חלקים מסוימים בדשבורד עשויים לפגוע ברגליהם של הנוסעים. ההגנה על החזה הייתה גבולית בלבד במבחנים השונים, כרית האוויר הצידית לא פעלה כלל (מרצדס הבטיחה לשפר) ועוד. בכל הנוגע להגנה על ילדים ועל תינוקות, הסיטאן מציג דווקא רמת בטיחות גבוהה. עם זאת, הוא זוכה לציון של 69% בלבד בתחום זה, מאחר ואת כרית האוויר הקדמית לנוסע לא ניתן לבטל (כך שאי אפשר להושיב תינוק שפונה אחורנית) וכן עקב בעיות בעיגון כסאות הבטיחות. הציון בבטיחות להולכי רגל היה נמוך למדי (56%) גם כן ותחום מערכות הבטיחות זכה לציון לא טוב של 33%.

על אף ההפרדה בין קו הדגמים המסחריים לפרטיים ולמרות שהמודעות לבטיחות במסחריים, אינה איפה שהיא צריכה להיות, מרצדס צריכה להיות מאוכזבת למדי מתוצאות מבחני הריסוק של הסיטאן. היצרנית הגרמנית מנסה לבסס את מעמדה בחוד החנית של הטכנולוגיה ושמה דגש מיוחד על מערכות עזר חדשות ומתוחכמות. אמנם רבות מאותן מערכות זמינות רק במכוניות היוקרה והפאר, אך אפילו חלק ממערכות העזר ואביזרי הבטיחות הבסיסיים נעדרים מהסיטאן החדש.