יונדאי מיסטרה קונספט
יונדאי יודעת שבשביל להמשיך לרכב על גל ההצלחה של השנים האחרונות היא צריכה לבסס את מעמדה בשוק הרכב הכי גדול, חשוב ומתפתח בעולם – זה של סין. זהו תהליך שהיצרנית הדרום קוריאנית החלה לפני למעלה מעשור, ועולה כעת מדרגה עם דגם חדש שמיועד אך ורק לשוק הסיני. קוראים לה יונדאי מיסטרה (Mistra, על שם עיר יוונית עתיקה), או 'מינג טו' בסינית, והיא מנסה לקסום לבאי תערוכת שנחאי, שם היא מוצגת. מדובר במכונית משפחתית גדולה שתנסה, כך נראה, להציע לסינים בדיוק את מה שהם אוהבים – גדול ובזול.

המיסטרה, אומרת יונדאי, תמוצב בין האלנטרה (מקבילת ה-i35) לסונטה (מקבילתה הארוכה של ה-i40, שמשווקת בארה"ב וגם בסין). בכל הנוגע לממדים, היא דומה יותר לזו האחרונה. אורכה עומד על 471 ס"מ ואת בסיס הגלגלים, כך נראה, היא חולקת עם ה-i40 שלנו עם 277 ס"מ. רוחבה 182 ס"מ וגובהה 147 ס"מ – כמעט זהה ל-i40. כל זה הופך אותה למעין גרסה סינית של ה-i40 הקצרה במעט מהסונטה שמשווקת שם. עד כאן היא עונה למעשה על חיבת המקומיים לגודל ולתא נוסעים מרווח.
העיצוב של המיסטרה שונה במקצת מדגמי החברה האחרים. יש לה גריל מגודל ופחות קווים מחודדים. בהתאם למידות, הצללית נהנית מקיצוץ בסרחי העודף. חישוקי 19 אינץ' מעניקים לה מראה מכובד יותר, אם כי לחישוקים ישנה נטייה להצטמק בעת העלייה לפס הייצור.

ומה לגבי זול? טוב, את זה לא תשמעו את יונדאי אומרת. בהתאם למיקומה ההיררכי, ניתן להניח שהמחיר שלה יהיה בין זה של האלנטרה לזה של הסונטה. אולם בשביל לכבוש את ליבן של משפחות סיניות צעירות, החלק הזה של הנוסחה יצטרך להיות קרוב יותר לזה של האלנטרה. נכון לעכשיו, זהו מידע שנאלץ להמתין עבורו עד שתוצג גרסת הייצור של המיסטרה, שצפויה להיחשף בהמשך השנה.