MG3
זהו, עוד יום אחד נותר לראלי יוון, סטייג' אחד בלבד מדוד בזמן עומד בפני המתחרים. את ההזדמנות האחרונה רגע לפני הפוטו-פיניש ניסו הצוותים, כל אחד במיקומו, לשפר ולו במעט בשני קטעים מדודים שהיו היום. הכחולים הצליחו לעלות במעט, האדומים דווקא ירדו קצת במיקום והצהובים, לא נקדים את המאוחר רק נרמוז שהם נחלו הצלחה.
צוות פוינטר פתחו את היום בסערה על גבי הצוללת הצהובה, אמנם בהתחלה קצת על רגל שמאל, או אולי על גלגל ימין. האחרון החזיר את נשמתו לאלוהי הגומי כאשר בחן בעזרת הדופן שלו את חוזקם של סלעי יוון. מתברר שאבן כנראה חזקה יותר אפילו משלושה פליי בדופן והצמד הנחוש, רז הימן והלל סגל, זינקו חיש מהרכב חמושים במברגת אימפקט ומיומנים כדי לבזבז קצת פחות מארבע דקות ולהמשיך היישר אל קו הסיום.
למתחרה היווני בקטגוריית ה-T1 שהוביל את התחרות עד לאותה נקודה, שפר המזל קצת פחות. גם לו התפנצ'ר צמיג וגם הוא והנווט שלו, נחושים לא פחות, זינקו החוצה לתקן את הנזק רק שחסרו להם כמה דברים ובעיקר ניסיון. הישראלים שבחבורה כבר למדו את כל הפטנטים שהיוונים עוד לא למדו ובעיקר ג'ק הידראולי בנוי ברכב. המגבה של הצוות היווני שבק דווקא ברגע האמת, וגרם לאיבוד זמן יקר. מאוד יקר. הדקות הארוכות השאירו להיום, את המדרגה העליונה בפודיום לצוות פוינטר שסיים במקום הראשון ובפער של למעלה מ-11 דקות מהצוות היווני.
צוות טלאפרמה/מגע בביטוח, ניצן ועדו שקל, עברו את היום חלק וסיימו את המקטע הראשון במקום השישי. את קו הסיום בקטע המדוד השני הם עוברים במקום הרביעי ומתמקמים, בטבלת הזמנים הכללית, במקום החמישי.
זה לא היה היום של צוות עמי גולסט. הסימון בריבוע הקטן בספר הדרך סיפר שמדובר בקטע צר, עם אבנים שהתדרדרו ואף צוין שיש להיזהר על הצמיגים. שי שפירא והראל גולסט למדו הלכה למעשה מה אוצרת האזהרה ושני צמיגים שנפגעו במעבר הצר והמסוכן איבדו את האוויר שבתוכם ועיכבו אותם בזמן יקר. בסוף היום הם עדיין ראשונים בקטגוריית ה-T2 אך בדרוג הכללי הם יורדים למקום השישי. בנוסף לנאחס, בסוף היום עבד צוות הסיוע על החלפת משאבת ההגה שאותתה על סיום תפקידה בראלי.
גלעד בנאי יצא לדרך בבוקרו של יום, כמדי יום, לנוע על הגבול בין תחרות להנאה. באחד ממעברי המים האופנוע כבה ולאחר כמה שכנועים הניע והמשיך במסלול. דווקא אחרי שהיום נגמר, לפחות על הנייר, החלו הצרות. את הקטע המנהלתי, בדרך חזרה אל העיר, נאלץ גלעד לבצע בחושך ולגלות, מאוחר מדי, שהפנס מתוצרת עלומה במזרח הרחוק לא ממש מבין את ייעודו והקשר בינו לבין תאורה קצת לוטה בערפל או אולי בחושך. בסופו של דבר הוא מגשש את דרכו כמה עשרות קילומטרים ומגיע את הביוואק, מגרש החנייה של התחרות, על טיפות הדלק האחרונות.
דורון וינטר ניצל את יום החופש שנכפה אתמול כדי לאבזר את האופנוע במיטב מכשירי הניווט ויצא היום בבוקר נחוש מתמיד. הדרך שלו, להתחיל לאט וללמוד את החומר, מוכיחה את עצמה והוא מתקדם אט-אט בשלבים וכרגע הוא במקום ה-34 בדרוג הכללי.
תחרויות מהסוג הזה מכילים גם אירועים פחות נעימים. היום היה זה רוכב טרקטורון שעבר תאונה. הוא נגרר בעזרת RZR אל נקודת הסיום בסטייג' השני, שם קיבל סיוע ראשוני ופונה מהשטח.
נותני החסות:
פוינטר, טלפארמה, UPS, גילת לווינים, ליוגב, תנועה מערכות, קולומביה, מגע ביטוח, אוטוויק, רפע עמירה ובניו, מולטיפק, יובל, נוימן, השביל הירוק