פורד אסקורט קונספט בשנחאי
המכונית הקומפקטית הנודעת, פורד אסקורט (Escort, זוכרים), חוזרת. שמה של המכונית המשפחתית מעלה לרבים זכרונות טובים, וההיסטוריה שלה מגיעה אי-שם משנות ה-60' העליזות. ואז היא איבדה את מקומה לפוקוס, שהפכה לנציגה המשפחתית של פורד ברחבי העולם. גלגול הנשמות שלה מוביל אותה, הפעם, לסין. היא חוזרת בדמות קונספט של מכונית משפחתית חדשה שמיועדת, כאמור, לשוק המתפתח הגדול בעולם.
 
 
פורד לא מספרת לנו הרבה על האסקורט קונספט החדשה, אבל ניתן להניח שמדובר בגרסה מוארכת של הפוקוס, שתמוקם במקביל למשפחתית, שנחשבת לאחת המכוניות הכי נמכרות בעולם כיום. היא תציע מרווח רב יותר ותא נוסעים איכותי ומאובזר מהמקובל. "בעוד לקוחות הפוקוס מחפשים מכונית מהנה ועמוסת טכנולוגיה, לקוחות האסקורט מעריכים מרחב, שימושיות ועיצוב מתוחכם", לדברי פורד. הסינים, כידוע, הם חובבי גרסאות מוארכות ("לונג") ידועים, ויצרניות רבות דואגות לגרסאות שיקלעו לטעמם.

הפוקוס לונג, כלומר, האסקורט, מציעה גם עיצוב מעט נבדל מזה של הקומפקטית הפופולרית. נעשה כאן שימוש בשפת העיצוב העדכנית של פורד, עם גריל משושה ופנסי LED ליום. חלקה האחורי של המכונית זוכה לפנסים בעיצוב חדש, עם צורה מחודדת וקווים מעט יותר דינאמיים.

פורד אסקורט החדשה מוגדרת אמנם כקונספט לעת עתה, אך סביר שגם גרסת ייצור תוצג בקרוב. נכון לעכשיו, אין כל מידע לגבי יחידות ההנעה עימן תשווק, או שווקים נוספים בהם היא תוצע. מה שבטוח הן כוונותיה של פורד להראות מחויבות כלפי השוק הסיני. בנוסף, היא גם מצהירה על כוונות להשיק אצל הסינים לא פחות מ-15 דגמים חדשים עד שנת 2015.
בכל הנוגע להשלכות על שווקים אחרים, ניתן להניח שגם לפוקוס צפויה מתיחת פנים שתכלול את החזית החדשה ותשלים קו עם שאר דגמי החברה הנוכחיים.