ביואיק ריביירה קונספט 2013
בפעם האחרונה שביואיק עשתה שימוש בשם ריביירה היה זה ברכב קונספט ב-2007 שהוצג בתערוכת שנחאי. אז היה מדובר בקופה 2+2 מגודל למדי עם דלתות שחף, שהתפאר ביחידת כוח היברידית ושלל מערכות בטיחות ומותרות מתוחכמות. 6 שנים חלפו, וביואיק מביאה לאותה תערוכה סינית מכונית קונספט העונה לאותו שם, מציגה מראה ותצורה דומים עד זהים, ומתהדרת גם כן ביחידת כלאים ושלל עזרים אלקטרוניים לרווחת ובטיחות נוסעיה.

השם ריביירה, הוא שם וותיק מהעבר המפואר של תעשיית הרכב האמריקנית בכלל וביואיק בפרט. הוא הופיע לראשונה ברודמאסטר ריביירה קופה ב-1949 כשב-1963 הוא זכה להתנוסס על דגם משלו. הוא נולד כתשובה של GM לת'נדרביירד של פורד ושמונת דורותיו בין השנים 1999-1963 (עם הפסקה של שנה ב-1994) הוא ייצג ליין של דגמי קופה יוקרתיים (בתחילת הדרך, ומעט פחות לקראת הסוף).
כאמור, ב-2007 הגיח השם מחדש רק כדי להישכח ולהופיע שוב כעת על מכונית דומה למדי ובאותה שכונה כמו בעבר. לא, לא בארה"ב כי אם בסין, שבמרוצת השנים הפכה לשוק הגדול ביותר של ביואיק.

אז מה יש לנו הפעם? ובכן, גם הפעם העיצוב נעשה בעזרת סדנת PATAC של חברת SAIC, השותפה הסינית של ביואיק. גם הפעם הוא אמור לרמוז על הקו החדש של ביואיק, ולשלב מוטיבים קלאסיים ממכוניות העבר של המותג כמו גם עם אלמנטים מהאומנות הסינית הקדומה. כל זה כמובן מסביר מדוע מכוניות הקונספט כל כך זהות אחת לשנייה.
הפעם ביואיק אינה מוסרת נתוני מידות כלשהם או חושפת כל דבר אחר בנוגע ליחידת הכוח. הדבר היחיד שהיא מוכנה לומר זה שלמכונית מערכת כלאיים נטענת העונה לשם W-PHEV (ר"ת: wireless plug-in hybrid electric vehicle). לדברי ביואיק ניתן יהיה לנהוג ברכב על טהרת החשמל בלבד ולהטעינה משקע ביתי בעזרת כבל או בצורה אלחוטית באמצעות פנלים המוטבעים בתחתית הפלטפורמה.
ניסיון נוסף: ביואיק ריביירה (וידאו)
צילום: מנהל

הריביירה קונספט לשנת 2013 עמוסה בשלל מערכות אלקטרוניות לנחות ובטיחות הנהג כמו למשל: 10 מצלמות ברזולוציה גבוהה שמשדרות על שמשת הרכב את הנעשה בכל פינה, 18 חיישנים שונים המודיעים לנהג על הנעשה מסביב, מערכת ראיית לילה, נהג אוטומטי וכו'. מה מכל זה יגיע לייצור סדרתי? נחייה ונראה.