מרצדס GLA קונספט
מרצדס ממשיכה במגמת ההשתלבות שלה בסגמנטים הקומפקטיים, ומציגה קונספט של רכב פנאי קטן שמבוסס על פלטפורמת ה-A וה-B קלאס. קוראים לו מרצדס GLA והוא יוצג בתערוכת שנחאי, שתפתח שעריה בשבוע הבא. גרסת הייצור שלו, שכנראה תוצג עוד השנה, תהווה את כרטיס הכניסה של היצרנית משטוטגרט לסגמנט רכבי הפנאי הקטנים כדוגמת אודי Q3, ב.מ.וו X1, מיני קאנטרימן וכו'. זאת אומרת שהוא יציע מידות צנועות ותא נוסעים יוקרתי ומאובזר.
 
 
על הצללית הקשוחה אחראים, בין השאר, נתוני הגובה (158 ס"מ) והרוחב (198 ס"מ). אודי Q3, לצורך העניין, מציע גובה כמעט זהה (פלוס-מינוס סנטימטר) וכ-15 ס"מ פחות ברוחב. עם אורך של 438 ס"מ, ה-GLA שוב נצמד ל-Q3 ושם דגש נוסף על המטרה אליה מרצדס מכוונת. כמו אחותו לפלטפורמה, הוא מציג עיצוב עגלגל מהמקובל אצל היצרנית. בין האלמנטים הבולטים ניתן לראות את קו החלונות הצר, שנועד להקנות מראה ספורטיבי כמו-קופה. המעצבים לא חסכו כאן בעיטורי כרום בפגושים ובגריל המגודל וחישוקי 20 אינץ' משלימים את העבודה החזותית.

תא הנוסעים נראה יושב על קו התפר בין קונספט לסדרתי. מצד אחד, יש בו רק ארבעה מושבים (שייתכן ויוחלפו בחמישה) וכמויות מכובדות ביותר של עור בתפירה ייחודית. מצד שני, אין לו מאפיינים חיזריים כדוגמת צבעים זוהרים (כפי שהיה בקונספט שקדם ל-CLA החדשה) ומושבים ספרטניים. יש דגש על תאורת סביבה עדינה, למשל סביב פתחי האוורור, שמשנה צבעה בהתאם לטמפרטורת מיזוג האוויר (כחול לקירור, אדום לחימום, לבן למי שמפעיל את מיזוג האוויר למרות שנעים לו).

דגש תאורתי (מלשון תאורה) נוסף נמצא בפנסים הקדמיים. חוץ מלהעיר את הדרך, ניתן גם לכוונם לקירות או למסכים ייעודיים – אז הם יכולים לשמש גם כמקרן לתמונות ולסרטים. למרות שמדובר בתרגיל הנדסי בלבד ולא במשהו שתראו בסוכנויות בקרוב, מרצדס מפרטת יתרונות נוספים של פנסי-מקרן. בעתיד הם יוכלו להקרין את כיוון הנסיעה ולספק התרעה לנהגים אחרים לפני פניות, למשל.
עוד ברשימת התוספות המשונות תמצאו אפשרות להסיר את מצלמות הרכב (אלה שמספקות לכם את המבט האחורי ואת התמונה התלת מימדי שבמערכת המולטימדיה) ולהשתמש בהן לפעילויות אחרות, כגון הצמדה לאופניים.
 
אם תשאלו אותנו, גרסת הייצור של ה-GLA תצוץ בחודשים הקרובים, לקראת תערוכת פרנקפורט שתתקיים בספטמבר. לפי ניסיון העבר, ניתן להניח שהשיווק יחל עוד השנה, ושה-GLA יופיע גם כאן במהלך המחצית הראשונה של 2014.