ב.מ.וו X1שם מלא: ב.מ.וו X1
אחיות לפלטפורמה: ב.מ.וו סדרה 3
מתחרים עיקריים: אודי Q3, פולקסווגן טיגואן, מיני קאנטרימן

כדאי לדעת עליו: ב.מ.וו הציגה את ה-X1 לראשונה כקונספט ב-2008. בשנה שלאחר מכן הוא נכנס לייצור ואלינו הוא הגיע ממש בקו התפר שבין 2009 ל-2010. הוא תופס מקום בקטגוריה חדשה יחסית בתעשייה של רכבי פנאי קטנים ויוקרתיים. קטגוריה המכילה מספר מצומצם של דגמים, מכאן שאולי כדאי לשפוט את הרכב על-פי התמורה. אז מה מקבלים? קרוסאובר קטן-מידות וצפוף למדי מבפנים. מצד שני, הוא מציע אבזור נאה והיצע המנועים רחב יחסית וכולל יחידות הנעה מצוינות שמספקות ביצועים טובים שאינם באים על חשבון צריכת הדלק. גרסת הבסיס מגיעה עם מנוע 2.0 ליטר שמספק 150 כ"ס נאותים (אך לא הרבה יותר מכך). הגרסה שנבחנה אצלנו הגיעה עם מנוע דיזל בנפח דומה שמספק 177 כ"ס וביצועים טובים. בין שלל הגרסאות תוכלו לבחור בין הנעה אחורית או כפולה. התנהגות הכביש היא הטובה מבין כל דגמי ה-X של היצרנית הבווארית, ויש לו גם יכולת שבילים לא רעה, אם כי מרווח הגחון נמוך יחסית.
כל מה שטוב: התנהגות כביש ויכולת בשבילים, מנוע דיזל חזק.
כל מה שרע: עיצוב מעט משונה, תא נוסעים צפוף, מרווח גחון.
מה מקבלים: רכב טוב שלאחר התמחור המחודש של היבואנית מציע חבילה טובה.
גרסה נבחרת: לנוהגים קילומטרז' רב, את הדיזל החזק, ליתר את הבנזין הבסיסי.