קיה פורטה קופהבטלקאר, יבואנית קיה, נחושים להפוך את הפורטה החדשה לחוד החנית בהמשך ההתבססות המוצלחת של המותג הקוריאני בשוק המקומי. ולכן מתכוונים שם לייבא גם את גרסת ה-5 דלתות של המכונית שנסמכת על בסיס הגלגלים המוארך (270 ס"מ) של קיה פורטה הרגילה. מדובר בגרסה הנמכרת בעיקר לשוק האמריקני שהינה ארוכה יותר מהסיד (ב-4.5 ס"מ) ובעלת בסיס גלגלים גדול יותר (תוספת של 5 ס"מ).
לצד גרסה זו שואפים בטלקאר להביא גם את גרסת הקופה של הפורטה שלה מבנה מעניין של שתי דלתות ותצורת 'שלוש קופסאות' בניגוד לפרו-סיד בעלת שלוש הדלתות. גרסה שכזו תוכל להתחרות גם בוולוסטר הייחודית של יונדאי שעושה כאן חייל.
צילום: מנהל
לפי גדי אונגר, מנכ"ל טלקאר, השאיפה הזו גם קשורה להבנה שעם הסיד החדשה, אשר מיוצרת באירופה, הם יתקשו לקבל מחיר מספיק תחרותי וגם כמות מכוניות מספיק גדולה. זאת לאור הביקוש הגדול ביבשת הקלאסית. וכך, למרות שלכאורה הפורטה 5 דלתות תהווה תחרות קרובה מדי לסיד יש במהלך הגיון. בכוחו למשל, לפתור בעיות מסוימות של מלאי ומחיר עבור היבואנית בייחוד כשמדובר בציי הרכב.
בכל מקרה, הסיד אינה נוטשת אותנו, היא תמשיך להגיע ארצה במגוון לא קטן בייחוד בגלל הרצון של טלקאר לשמור על המשכיות בהיצע הדגמים המקומי.