סובארו XV קרוסטק הייבריד
ברוכה הבאה למועדון: סובארו מציגה בימים אלה בתערוכת ניו יורק את רכב הכלאיים הראשון שלה בייצור סדרתי. השם המלא של הגרסה הוא XV קרוסטק הייבריד (Crosstek Hybrid) המתבסס על פיתוח נוסף של המערכת ההיברידית של היצרנית שהוצגה לפני כשנה. אז, תהינו על קנקנו של החזון וכעת מתברר שהסנונית הראשונה היא הנעת הכלאיים בקרוסאובר הקומפקטי.

הנעת הכלאיים החדשה של סובארו XV משמעה תוספת של מנוע חשמלי, המספק 13.4 כ"ס במקרה זה, למנוע ה-2.0 ליטר הבנזיני של הרכב. הוא גם מייצר 6.6 קג"מ של מומנט, שתורמים לשיפור הביצועים על הכביש ובשטח. מערך הסוללות ממוקם בתחתית תא המטען ואינו פוגם באיזון המשקל של הרכב (כך סובארו). מעניין לציין שהיצרנית היפנית בחרה בסוללות מסוג ניקל-מטאל שנחשב למיושן, בניגוד לסוללות הליתיום-יון שהיו במכונית הקונספט מלפני כשנה. הכוח מועבר לכל הגלגלים בעזרת תיבה אוטומטית רציפה (CVT), שנמצאת גם ב-XV שמגיע אלינו. מערך הכלאיים מאפשר נסיעה בכוח החשמל בלבד, אך במהירויות איטיות בלבד (בכל זאת, רק 13 כ"ס) ולפרק זמן מוגבל.

בהתאם למקום הצגתו, ה-XV ההיברידי נחשף עם מפרט אמריקני. נכון לעכשיו, סובארו לא מפרטת מה עתיד להיות בשאר היבשות אך ניתן להניח שיהיה מדובר במוצר גלובאלי. אלינו, אגב, לא בטוח שהוא יגיע בין כה וכה, ככל הנראה בכלל ביקוש נמוך ועלויות גבוהות.