פיג'ו 301
במקביל לנחיתת סקודה ראפיד וההתעוררות הצפויה בשוק המשפחתיות העממיות המקומי, מתכננים בלובינסקי לאגף את המתחרות עם תג מחיר תחרותי ביותר ל-301 ול-Cאליזה. יבואני פיג'ו וסיטרואן מאמינים שלא יהיו יכולים להידחק לאזור הסופרמיני הידנית התחרותי ב-75,000 שקלים. במקום זאת הם רוצים להציג קלף שונה: משפחתית עממית וידנית שתעלה 85,000 שקלים בלבד.

כשהושקו בארץ ה-301 וה-C אליזה, המחירון הרשמי של המכונית דיבר על 110,000 או 115,000 שקלים לגרסאות ה-1.6 ליטר האוטומטיות (תלוי ברמת האבזור), ו-92,000 שקלים עבור גרסת ה-1.2 ליטר הידנית (שתוצע ברמת אבזור אחת). כעת נראה שלובינסקי עשוייה להוסיף בעתיד גרסה בסיסית יותר במחיר של 85,000 שקלים.
צילום: מנהל

גרסאות ה-1.2 ליטר של ה-C אליזה וה-301 מתהדרות במנוע שפותח במיוחד עבור הצמד. מדובר במנוע 1.2 ליטר בעל 3 צילינדרים שכבר משרת את פיג'ו 208, אבל להבדיל מסופרמיני שמציעה 82 כ"ס, כאן נמצא 72 סוסים בלבד. השילוב לתיבת הילוכים ידנית בת 5 יחסים מניב ביצועים סבירים: האצה למאה ב-14.2 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש.

כאמור, הגרסה החדשה תנחת כאן בקרוב ומעניין יהיה לראות אם הביקוש למשפחתית ידנית במחיר זול קיים בכלל או שהוא נשאר בגזרת הסופרמיני בלבד. לפחות בינתיים, בסקודה בחרו שלא לשווק את הראפיד בגרסת ה-1.2 החלשה (נטולות המגדש).