סיטרואן C4 פיקאסו 2013
לאחר שהציגה קונספט בדמותו בתערוכת ז'נבה לפני כחודש, חושפת סיטרואן את כל הפרטים על הדור השני של ה-C4 פיקאסו. הדור החדש של המיניוואן הקומפקטי בעל 5 המושבים (הראשון החליף את הקסארה פיקאסו) שומר על שמו, אך מבוסס למעשה על הפלטפורמה המודולרית החדשה של פיג'ו-סיטרואן, שנקראת EMP2. זו, אגב, תשמש גם בסיס לדור הבא של פיג'ו 308 שיוצג בקרוב.

היצרנית הצרפתית לקחה ללב את המונח 'מיניוואן קומפקטי' ובהתאם לזאת, ה-C4 פיקאסו החדש קצר מקודמו ב-4 ס"מ עם 443 ס"מ בסך הכל. מצד שני, בסיס הגלגלים ארך ב-5.5 ס"מ ל-278.5 ס"מ. המשמעות (כך סיטרואן) – מרווח פנים משופר, כמובן. הרוחב, אגב, עומד על 183 ס"מ והגובה על 161 ס"מ. נפח תא המטען גדל ב-40 ליטר ל-537 בסך הכל. תודות לפלטפורמה החדשה, שימוש יעיל בחומרים ומבנה הגוף הכללי, ה-C4 פיקאסו החדש שוקל 140 ק"ג פחות מקודמו.
חלל טכני: סיטרואן C4 פיקאסו חדש
צילום: מנהל

בכל הנוגע למראה, התוצאה המתקבלת היא קיצוץ משמעותי בסרחי עודף. תוסיפו לזה עיצוב מודרני (למרות שהדור היוצא התבגר בחן ועל אף צביר פנסים קדמי מעט משונה בדגם החדש), ויש לכם נוסחה לרכב נאה למדי. הפנסים האחוריים מזכירים קצת את אלו של פולקסווגן טוארג, אבל בשורה התחתונה עושה רושם שהמעצבים בסיטרואן עשו עבודה טובה.

כיאה למיניוואן, הדגש האמיתי כאן הוא על תא הנוסעים. סיטרואן מבטיחה כמובן נוחות משופרת, ואף משופרת עוד יותר ברמות הגימור הגבוהות. לוח המכוונים שוכן מעל לקונסולה המרכזית ומורכב ממסך בגודל 12 אינץ' עם מספר אפשרויות תצוגה. בקונסולה עצמה נמצא מסך בגודל 7 אינץ' שאחראי על השליטה במערכת המידע והמולטימדיה. הפיקאסו מבטיח שפע תאי אחסון, כשבאחד מהם שוכנים גם חיבורי המצת וה-USB, כך שהוא מאפשר אחסון נסתר של מכשיר הסמארטפון. ויש גם גג זכוכית – פריט שכבר הפך להרגל – בגודל 5.3 מ"ר.
חלל טכני: סיטרואן C4 פיקאסו חדש
צילום: מנהל

רשימת האבזור כוללת, בין השאר, מערכת עזר לחנייה (שהולכת והופכת לסטנדרט בתעשייה), בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים ומצלמות היקפיות (אופציה שתתווסף לרשימה מאוחר יותר השנה). בין מערכות הבטיחות תמצאו מערכת להתראה מפני עצמים בנקודות עיוורות, חגורות בטיחות אקטיביות המתהדקות בעת זיהוי סכנה, בקרת שיוט אקטיבית ועוד.

היצע המנועים יכלול, בתחילה, שני לוגמי בנזין ודיזל אחד. אלו הם מנועי ה-1.6, המוגדש והלא מוגדש, של סיטרואן אשר ישודכו לתיבות ידניות בעלות 5 ו-6 הילוכים בהתאמה. בגרסת הדיזל יהיה זה ה-HDI 90 (כמספר הסוסים) שישודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטומטית-רובוטית. בהמשך יצטרף מנוע דיזל נוסף (e-HDI 115) שישודך לתיבה האוטומטית-רובוטית גם כן ויניב צריכת דלק של 25 ק"מ לליטר.

שיווקו של סיטרואן C4 פיקאסו יחל בחודשים הקרובים, כאשר גם אלינו הוא צפוי להגיע לקראת 2014. בינתיים, אנחנו מחכים לגרנד פיקאסו חדש, על 7 מושביו, שצפוי להיות כאן פופולרי יותר.