זהו, עוד עונה של טופ גיר עברה הסתיימה לה. הפרק האחרון, שביעי במספר, שודר שלשום והיווה סיום אפי (כן, אנחנו אוהבים את המילה הזו) לעונה שהשאירה קצת טעם של בינוניות. בפרק האחרון קיבלנו את החלק השני של המסע הגדול לאפריקה, המתחקה אחר המקור האמיתי של הנילוס. לא, לא ההוא שבאתיופיה – מה שאנחנו מחפשים זה את מקורו של הנילוס הלבן, נושא שנוי במחלוקת שגרר ויכוחים רבים – בעיקר בימי מגלי הארצות הבריטיים של המאה ה-19.

אנחנו יכולים לגולל בפניכם את שלל הסיפורים אודות מקור הנילוס, אבל לא יהיו מעורבות בהם מכוניות. על כן אנחנו נמליץ בחום על קריאה מעמיקה בנושא מאחר ומדובר בנושא מרתק (למישהו, איפשהו). במקרה של טופ גיר, עם עוד תאוריה (מני רבות), מדובר בנהר שממוקם צפונית-מזרחית לאגם ויקטוריה, במקום שכוח-אל כלשהו באזור שמורת הסרנגטי המפורסמת שבטנזניה. אבל מה שבאמת חשוב כאן – זה איך מגיעים מנקודת מוצא כלשהי באוגנדה עם שלוש מכוניות סטיישן שעלו לא יותר מ-1,500 ליש"ט (כ-8,000 שקלים).
ספוילר מהחלק הראשון. שווה גם רק בגלל הנופים המרהיבים של אפריקה

המסקנה – אפשר ואפשר. כל מה שצריך זו משאית סיוע נחבאת אל הכלים (אבל עם הרבה כלים), והמון מאחורי הקלעים. לא באמת חשבתם ששלישיית המגישים המזדקנת (ולא בחן) מרתכת, מחזקת, מבריגה ומתקנת מכוניות כאחרון המומחים, נכון?
האם כל המכוניות שורדות? התשובה לכך היא לא עם טוויסט, אבל לא נקלקל לכם יותר מזה. האם יש מנצחת? לא אם תשאלו את טופ גיר, כן אם תשאלו אותנו. ואפילו כזו שאפשר למצוא פה בקלות יחסית. רק חבל שאף מכונית נורמלית לא באמת עולה פה 8,000 שקלים.

לסיכום קצר – עוד עונה של טופ גיר מאחורינו. אנחנו מבטיחים לכם סיכום קצר קצת פחות בהמשך עם מגוון קטעים מהעונה החולפת.
ולקינוח – חדשות משמחות, כולם! טופ גיר תחזור לסיבוב נוסף כבר הקיץ! כלומר, אם להאמין לחשבון הטוויטר של אחד ג'רמי קלארקסון.