ספייקר B6 ונאטור בז'נבה
הרבה תהפוכות עברו בשנים האחרונות על ספייקר, יצרנית המכוניות ההולנדית. המותג, שנושא שם שנולד אי-שם ב-1880, חדל מלהתקיים ב-1925 וחזר בתחילת המילניום החדש עם מכונית ספורט יפהפיה. אחרי כמה שנים מוצלחות למדי, שכללו גם הישגים בתחומים שונים של ספורט מוטורי – אחד מהם היה רכישה של קבוצת פורמולה 1 שנמכרה שוב לאחר עונה אחת בלבד ושינתה את שמה לפורס אינדיה. ואז הגיעה סאגת סאאב, שנרכשה על-ידי ספייקר מג'נרל מוטורס, אך לא הייתה ברת הצלה. המפלה של סאאב פגעה נואשות בחברה ההולנדית וזו נאלצה לחפש משקיעים בשדות זרים. ומי יבוא לעזרתה של יצרנית היסטורית אם לא הסינים. כעת, עם תמיכתה של חברת יונגמאן (Youngman), שכבר הניבה רכב קונספט מעט ביזארי בשנה שעברה (שאגב צפוי לקבל עיצוב חדש בקרוב), מנסה ספייקר לחזור לאור הזרקורים בתערוכת ז'נבה הנערכת כעת.

תכירו את ספייקר B6 ונאטור (Venator – צייד בלטינית), המכונית החדשה של היצרנית – דו-מושבית בעלת מנוע מרכזי והמון יוקרה שאמורה להחזיר לחברה את המוניטין האבוד ולסמן את תחילתו של עידן חדש שבו היא תייצר (ובתקווה גם תמכור) כמות מכובדת של מכוניות. כלומר, משא די גדול על כתפיה של מכונית אחת. מאחר והיא מוגדרת עדיין כקונספט, ניתן להניח שצפויים שינויים בפרטים הקטנים. עם תג מחיר שיעמוד על 125,000-150,000 דולר (למעלה מחצי מיליון שקלים לפני מסים), היא כנראה נושאת פניה לכמה אקזוטיקות בעלות שם כמו פרארי ופורשה.

ה-B6 מציגה עיצוב "ספייקרי" למדי, עם טוויסט מודרני ו... פחות יופי. אין פה את הקווים העגלגלים המשוכים לאורכה של ה-C8 – המכונית שהקנתה לספייקר המודרנית את מעט המוניטין שצברה. גם הצללית שלה נראית פחות מרשימה, וגם הפרופורציות – אף על פי שיש לה פחות סרחי עודף מלאחותה הגדולה. עם אורך של 434.7 ס"מ, היא קצרה ממנה בכ-24 ס"מ, בעוד בסיס גלגלים של 250 ס"מ קצר מזה של ה-C8 ב-22.5 ס"מ. רוחבה, 188.2 ס"מ (ללא מראות הצד), נמוך בכ-7 ס"מ. עם שלדת אלומיניום וגוף מסיבי פחמן, ה-B6 שוקלת "פחות מ-1,400 ק"ג".
ספייקר חוזרת למערכה עם ה-B6 ונאטור (וידאו)
צילום: מנהל
ספייקר C8 איילרון

מתחת למכסה המנוע, כלומר מאחורי המושבים, שוכן מנוע V6 שמספק 375 ("ומעלה") כ"ס, כאשר תיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים מעבירה את הכוח אחורנית. וזה כל מה שיש לספייקר לומר על ההנעה לעת עתה. כלומר, לא ברור מהיכן מגיע המנוע (יגואר מייצרת מנוע דומה בעל הספקים קרובים עבור ה-F-טייפ החדשה). מראיונות שהעניק ויקטור מולר, בעל הבית בספייקר, למגזין העיצוב 'קול האנטינג' (Cool Hunting) ניתן להסיק שלא מדובר בהכרח במנוע שיהיה בגרסת הייצור הסופית.

אם עוברים להביט בתא הנוסעים, מבינים שמבפנים היא כבר נראית כמו ספייקר אמיתית, עם תא נוסעים ייחודי, מרשים וכנראה שגם די איכותי (ספייקר מבטיחה שכן). כצפוי – המון עור, המון אלומיניום ומוטיבים מתחום התעופה המקושר להיסטוריה הארוכה של החברה.