בדיוק לפני שנה, בתערוכת ז'נבה 2008, הציגה ספייקר אבטיפוס של גרסה חדשה – או כך חשבנו באותו זמן: C8 Aileron (ספייקר, שבגלגול קודם מרוחק ייצרה מנועי מטוסים, שואלת אלמנטים עיצוביים מעולם התעופה; פירוש המילה Aileron הוא 'מאזנת', והכוונה למשטח הנע בכנף השולט על זוית הגלגול של המטוס). ההבדל העיקרי לעומת דגמי ה-C8 להויולט – דגם הייצור העיקרי – היה תוספת ניכרת של 12.5 ס"מ לבסיס הגלגלים, ושל כ-40 ס"מ לאורך הכללי. עכשיו, בז'נבה 2009, מציגה ספייקר את גרסת הייצור של האיילרון (אחרי שהחברה עברה אי אלו משברים פיננסיים בתקופה שחלפה), ומתברר כי מדובר למעשה בדגם חדש אשר מחליף את ה-C8 להויולט. ולא זו בלבד: מדובר במכונית שונה מהותית אשר תוכננה מאפס, ואשר ספייקר מגדירים כדור שני וחדש לגמרי. זו המכונית, אומרים בספייקר, אשר תביא את החברה לרווחיות. נכון לעכשיו, האיילרון היא המכונית היחידה בהיצע של ספייקר (למעט ה-LM85, שהיא רפליקת GT2 על בסיס הלהויולט בייצור מוגבל של 24 יחידות).
ספייקר איילרון, גרסת הייצור
צילום: מנהל
שלדת האלומיניום של האיילרון תוכננה מחדש מהמסד עד הטפחות כדי לספק תוספת מרשימה של 40% לקשיחות, ולהתאים לרכיבי המיתלים החדשים שעברו גם הם תכנון מחודש. השינויים בממד האורך גדולים אף יותר מאשר באבטיפוס: בסיס הגלגלים הוא 2.73 מ', תוספת של 15 ס"מ, ואילו האורך הכללי גדל ב-43 ס"מ ועומד על 4.62 ס"מ. אבל שינוי עוד יותר משמעותי הוא במפשק הגלגלים הקדמיים, שהורחב ב-15 ס"מ תמימים – שינוי של 10%. מאחור, שם היה המפשק רחב משמעותית מאשר מלפנים, הגידול צנוע יותר ועומד על 6.5 ס"מ. הרוחב הכללי גדל מ-1.88 ל-1.97 מ'.
את ההנעה מספק עדיין מנוע V8 שמקורו באודי, בנפח 4.2 ל' ועם 400 כ"ס, לא המון במונחים של מכוניות-על אקזוטיות – במיוחד כאשר המשקל אינו נמוך במיוחד ועומד על 1,425 ק"ג. עם זאת, מוצעת כאן לראשונה גם אופציה אוטומטית – תיבת 6 הילוכים פלנטרית קונבנציונלית מתוצרת ZF, עם מנופי-תפעול הצמודים להגה. למרות ההספק הצנוע יחסית הביצועים לא ממש משעממים, עם 300 קמ"ש ו-0 ל-100 ב-4.5 שניות. אבל ייחודן של מכוניות ספייקר היה מאז ומתמיד בעיצוב ובפרטים, לא בביצועים חורכי-כביש – וכך גם באיילרון. שימו לב לתצלומי הפנים כדי להבין על מה מדובר. ספייקר מדגישה, אגב, כי מוטיב המדחף שהיווה את הקשר לעולם התעופה (ואשר מופיע בלוגו של ספייקר) הוחלף בטורבינה, כדי לסמל את התקדמות שחלה בדגם. גם המראות, למשל, יושבות על להבי מניפת טורבינה.
ספייקר איילרון, גרסת הייצור
צילום: מנהל
תא הנוסעים מנצל את הממדים המוגדלים ומציע שיפור ניכר במרחב המחיה לנוסעים. חלה גם עליה ברמת האבזור, כולל מערכות שמע מהשורה הראשונה (מתוצרת Kharma ההולנדית, הידועה כיצרנית מערכות אודיו הי-אנד ואשר עושה כאן את צעדיה הראשונים בעולם הרכב) המשלבות תקשורת בלוטות', ממשק אייפוד ומערכת ניווט.

ספייקר C8 איילרון בז'נבה 2008