אלפא רומיאו טורינג סופרלגרה דיסקו וולנטה
כבר כמה ימים שאנחנו מתמוגגים מהמגוון הרחב של המכוניות שמוצגות בתערוכת ז'נבה. עוד לא הגיע הזמן לסיכומים, אבל נראה שהשנה זכינו באמת למשהו מיוחד. במובן מסוים, זה מרגיש לא במקום – במיוחד לאחר ששנת 2012 הייתה קשה ביותר עבור תעשיית הרכב באירופה עם קשיים במכירות ופיטורים לרוב. אבל, כשרק החודש פרסם מגזין 'פורבס' את רשימת 500 האנשים העשירים בעולם, תוך שהוא מציין שישנם לא פחות מ-1,426 מיליארדרים ולא מנסה אפילו למנות כמה מולטי-מיליונרים יש – די ברור שיש שוק גם לאקזוטיקות. כעת, אחרי ההקדמה הארוכה, הרשו לנו להציג את אלפא רומיאו דיסקו וולנטה, שנבנתה על-ידי סדנת טורינג סופרלגרה (Touring Superleggera) ויכולה להיות שלכם אם רק תוכיחו שאתם עשירים מספיק.
4,000 שעות עבודה

היפהפיה הזו, הומאז' למהממת לא פחות משנות ה-50', כבר הקסימה אותנו כשהוצגה בתערוכת ז'נבה בשנה שעברה. כעת מודיעה הסדנה, שמתמחה בבניית תאי נוסעים מפוארים (שריד לימי הכרכרות), שתייצר את המכונית לפי דרישה – וככל הנראה אחרי שתקבל מקדמה מכובדת, ותיכף תבינו למה.

הדיסקו וולנטה מבוססת למעשה על אלפא רומיאו 8C. רק 500 יחידות של הספורטיבית בעלת שתי הדלתות ומנוע ה-V8 יוצרו, כשהיא נושאת את תג המחיר הגבוה בהיסטוריה עבור אלפא רומיאו – כ-300,000 דולר. לצוות הבונים של סדנת טורינג, כך נאמר בפרסום, נדרשות לא פחות מ-4,000 שעות עבודה (800 שעות רק על הצבע) כדי להפוך את יצירת המופת של אלפא ליצירת המופת של, ובכן, גם אלפא. מחישוב מהיר עולה שמדובר בכ-5 וחצי חודשים, וכנראה שאנשי טורינג לא יודעים שינה מהי – כי מאותו פרסום עולה שהמוצר המוגמר יישלח ללקוח בתום 6 חודשים. וזה, כמובן, רק אחרי שהשגתם אלפא 8C, שעקב נדירותה לא מאבדת ערך כמו אחיותיה למפעל.
לאספנים בלבד: אלפא רומיאו דיסקו וולנטה (וידאו)
צילום: מנהל

כמו המכונית עליה היא מבוססת, לדיסקו וולנטה יש בסיס גלגלים של 264 ס"מ. לאחר סיום העבודות עומד אורכה הכולל על 462 ס"מ, שהם 24 ס"מ יותר מהמקור. רוחבה עומד על 203 ס"מ וגובהה 131 ס"מ. מתחת למכסה המנוע נמצא אותו V8 בנפח 4.7 ליטר של ה-8C, שמספק 450 כ"ס ו-49 קג"מ ב-4,750 סל"ד. הוא משודך לתיבת 6 הילוכים סיקוונסיאלית עם מנופים מאחורי ההגה, שמעבירה את הכוח לאיפה שצריך – לגלגלים האחוריים. השילוב מניב ביצועים לא רעים בכלל עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות ומהירות מירבית של 292 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת – אם אתם ממש חייבים לדעת – היא 6.3 ק"מ לליטר.

מאחר ומדובר במנייה די בטוחה בשוק הקלאסיקות העתידי, יש עוד פרט שלאספנים העשירים כדאי אולי לדעת – הדיסקו וולנטה מגיעה עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים, וניתן לטפל בה (או לתקן אותה) במוסכים מורשים של אלפא רומיאו.