Giugiaro Parcour GTX Coupe
איטלדיזיין ג'יאוג'יארו חוגגת 45 שנות פעילות בעולם הרכב ומציינת זאת בתערוכת המכוניות שנערכת בימים אלו בז'נבה, עם הצגתה של ה'פארקור קונספט'. מדובר בסוג של מכונית GT המיועדת לשני נוסעים, אך כזו המבוססת על פלטפורמת SUV, בכדי להתאימה לנסיעה במגוון תנאי דרך. ומכאן גם מקור שמה – פארקור (Parcour) הוא ספורט אתגרי שפותח בצרפת, ומטרתו לעבור מנקודה אחת לשנייה, תוך התגברות על מכשולים, בצורה המהירה והיעילה ביותר.

הסטודיו האיטלקי, אשר עושה שימוש במכלולים של בעלת הבית פולקסווגן (מאז 2010), צייד את רכב התצוגה בחישוקי 22 אינץ', הנעה כפולה ובמנוע V10 בנפח 5.2 ליטר מבית למבורגיני, המפיק 550 כ"ס, ומזניק אותו מ-0 ל-100 ב-3.6 שניות. לצד יחידת הכוח והביצועים המרשימים, איטלדיזיין משתמשת בחומרים קלים לשמירה על משקל נמוך, כדוגמת אלומיניום וסיבי פחמן, ואלו גם עוזרים ביצירת המראה החדשני והאגרסיבי. הדלתות נפתחות מעלה-מטה, כמו ברכבים המשתתפים במרוצי סיבולת, ועשויות כולן מסיבי פחמן. בעת פתיחתן הן מרימות יחד איתן חלק מהגג, כך שמתאפשרת כניסה נוחה לתא הנוסעים. מבפנים מסתתרים אלמנטים מוכרים מרכבי קונספט רבים, כגון משטחים צפים, מסכי מגע, הגה עתיר פקדים ומספר מסכי וידאו המתפקדים כמראות.

פארקור קונספט: בתנועה זורמת (וידאו)
צילום: מנהל

כדי לעמוד בהצהרות בנוגע לרמת ורסטיליות גבוהה, הפארקור מגיעה עם מערך מתלים מתוחכם, המאפשר באמצעות שליטה אלקטרונית לשנות את גובה הרכב בכ-12 ס"מ תמימים. במצב הנמוך ביותר, מרווח הגחון עומד על 21 ס"מ ומגיע עד ל-33 ס"מ גבוהים. יש גם אפשרות בחירה בין מצבי נהיגה שונים: נוחות, ספורט, שטח וקרח. כך שלנהג רק נותר לבחור בין נסיעה עירונית נינוחה, טיול מהנה בשטח או קפיצה למסלול המרוצים הקרוב. רק נציין שבסמוך לקופה האדומה, איטלדיזיין מעמידה גם גרסת רודסטר נטולת גג של הפארקור, עם עיצוב קרבי וחד לא פחות.