מקלארן P1
מקלארן מפרסמת פרטים נוספים. דממה במערכת. איזו התרגשות. היצרנית הבריטית ממשיכה להדליק אותנו עם נתונים על מכונית-העל החדשה שלה. בשבוע שעבר סמרו שערותינו מנתון ההספק המרשים – 903 כ"ס ו-91 קג"מ ב-4,000 סל"ד – שמופקים ממערכת ההנעה ההיברידית שגם מזהמת פחות ממכונית מנהלים. הפעם אנחנו זוכים לנתונים המיוחלים של הביצועים, ויש גם מחיר – לא שזה משנה לכם.
מיליון יורו, בייבי: מקלארן P1
צילום: מנהל

אז כמה מהר היא נוסעת? מאוד. תאוצה ל-100 קמ"ש תיקח "פחות מ-3 שניות". ל-200 קמ"ש תמתינו פחות מ-7 שניות. ל-300 – "לא יותר מ-17 שניות". והמהירות המירבית – אחרי שכבר הסברנו לכם שאין זה הנתון המשמעותי – מוגבלת אלקטרונית. לא, לא ל-250 קמ"ש כמו בגרמניה, אלא ל-350 קמ"ש.
בגלל שאנחנו מרגישים מחוייבים להשוות – בוגאטי ויירון, מפלצת מזן אחר עם מספרים דומים, מאיצה ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות, ל-200 ב-7.3 שניות, ל-300 ב-16.7 שניות ול-400 קמ"ש ב-55.6 שניות. במהירויות גבוהות במיוחד, המכונית נדרשת למאמצים אדירים על-מנת לצבור קמ"שים נוספים. המהנדסים של מקלארן החליטו, כנראה, ששווה יותר להתמקד בכמה טוב המכונית נוסעת.

בין הדברים שהפכו את מקלארן F1 הוותיקה לאגדה הייתה כמות הייצור המוגבלת. עם כ-100 יחידות בלבד (פלוס-מינוס אב-טיפוס וגרסאות מרוץ), חובבי רכב רבים עקבו באדיקות אחרי מספרי השלדות – למי הן שייכות ולאן הן מתגלגלות. גם ה-P1 תיוצר בכמות מוגבלת של 375 יחידות בלבד שצפויות להימכר ללא כל בעיה למרות תג המחיר. זה, אם עוד לא הבנתם, עומד על כמיליון יורו, או 866,000 ליש"ט, או כמעט 5 מיליון שקלים לפני מיסים.
מיליון יורו, בייבי: מקלארן P1
צילום: מנהל

במחיר הזה, גרסת הייצור, שתוצג בעוד כשבוע בתערוכת ז'נבה, תגיע עם אבזור מלא וללא רשימת תוספות מוגדרת. לקוחות שירצו אבזור נוסף יופנו למחלקת המבצעים המיוחדים של מקלארן שתייצר תוספות לפי דרישה. בהנחה שמרבית הלקוחות יוכלו להרשות את זה לעצמם, רבות מהמכוניות צפויות להיות יחידות במינן, מה שיכול לסייע להיסטוריה שיצרה ה-F1 לחזור על עצמה ולהפוך את ה-P1 להשקעה חכמה – שכן ערך המכוניות עשוי לעלות כבר מהיום הראשון.