יכול להיות שהגזמנו עם האפקטים. המנוע של ה-P1
מקלארן P1, מכונית-העל החדשה שהוצגה בתערוכת פריז ומיועדת למלא את הנעליים הענקיות שהשאירה ה-F1 האייקונית – הולכת ומתקרבת. אחרי שזכינו לעכל את העיצוב שלה, אחרי שלל הודועות על כך שהמכונית קרובה לייצור ושהיא תתחרה במרוצים, אחרי שלל תמונות וסרטונים של המכונית מבפנים ומבחוץ חושפת היצרנית טפח נוסף. יכול להיות שיש מי שלא אוהב את שיטת הפרסום טיפין-טיפין ומעדיף חשיפה אחת ודי, אבל כשמדובר במכונית כה חשובה (מוטורית, כן?) כנראה ששום באז לא יצליח להכיל אותה. ועכשיו, אחרי כל ההקדמה הזו וכחצי שנה לאחר החשיפה הראשונה, מפרסמת מקלארן כמה מהפרטים שחובבי הרכב כה כמהים להם. ובקיצור – ל-P1 יש 903 כוחות סוס ו-91 קג"מ ב-4,000 סל"ד. והיא היברידית.
אוטוטו אגדה. מקלארן P1

על המספרים האלה אחראית מערכת הנעת כלאיים שמורכבת ממנוע V8 בנפח 3.8 ליטר עם שני מגדשי טורבו שמספק לכשעצמו 727 כ"ס ב-7,500 סל"ד ו-73.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד. לזה נוסף מנוע חשמלי שמספק 176 כ"ס ו-26.5 קג"מ. ביחד מקבלים את המספרים ההם, ששווה לחזור עליהם שוב – 903 כ"ס ו-91.74 קג"מ ב-4,000 סל"ד.
מקלארן עדיין לא חושפת את נתוני הביצועים, אבל מצליחה להרשים דווקא עם נתון לא צפוי – פליטת המזהמים. זו עומדת על 200 גרם של פחמן דו-חמצני לקילומטר בלבד. לשם השוואה, מדובר במספר נמוך יותר מאשר מה שתקבלו בפורשה 911 ממוצעת, וכמעט זהה לזה שבלקסוס LS600h החדשה. זאת אומרת שיכול להיות שהצמיגים שתשרפו יזיקו לסביבה יותר מאשר המנוע.

אל המנוע משודכת תיבת 8 הילוכים דו-מצמדית, שאם לשפוט מההבטחות עשויה להיות מהטובות בתעשייה. זמינות המומנט שמספק המנוע החשמלי מאפשרת לתיבת ההילוכים לבצע העלאת הילוך במהירות גבוהה במיוחד. צמד לחצנים על גלגל ההגה מפעילים מערכות למצבי נהיגה מיוחדים – האחת (DRS) מפחיתה כוח גרר בלחיצת כפתור והופכת את המכונית למהירה יותר (אך גם קשה יותר לשליטה) והשנייה (IPAS) רותמת באופן מיידי את כל כוחו של המנוע החשמלי לשיפור התאוצה.
ואמרו וואו: למקלארן P1 יש 903 כ
צילום: מנהל

יתרון נוסף של מערכת ההנעה ההיברידית היא האפשרות לנסוע בכוח החשמל בלבד. מערך הסוללות שוקל 96 ק"ג בלבד והוא ממוקם במרכז המכונית על-מנת ליצור חלוקת משקל אופטימאלית. הסוללות מספיקות אומנם לנסיעה של 10 ק"מ בלבד (וניתנות לטעינה גם עם כבל חשמל), אך הנתונים הללו עשויים להיות משמעותיים מאוד, בתקופה בה המחוקקים נוטים להטיל הגבלות על מכוניות כוחניות ומזהמות.

בשביל להקדים תרופה לטוקבק, נתייחס גם לנתון הסוסים כמספר. לא, זה לא הרבה כמו בוגאטי ויירון, קוניגסג או במוסך של חברת הנסי (Hennessey). סביר גם להניח שה-P1 לא תשבור שיאי מהירות של 450 קמ"ש וצפונה. היא גם עשויה להפסיד לכל אחת מהשלוש במרוץ מיאוץ (דראג). אך זכרו – לא אלה היעדים – אם כי עם 903 כ"ס ומומנט בכמויות מסחריות היא כנראה ממש לא רחוקה.
מה שמקלארן מנסה ליצור פה זה את מכונת הנהיגה הכי טובה בעולם. אי פעם. וזה לא משהו שאפשר למדוד רק בסוסים ובקג"מים. מדובר בנתון שכמעט ונמדד ברמה הרוחנית. ובשביל זה נדרשת היצרנית הבריטית לקחת את כל הטכנולוגיות צעד אחד קדימה ולשים דגש על כל פרט ופרט. וככה, חברים, נולדות אגדות. ואף מילה על פרארי F150.