מקלארן P1 קונספט
"לפני 20 שנה העלתה מקלארן F1 את הרף בכל הנוגע למכוניות-על, ועכשיו אנחנו מתכננים להגדיר את התחום מחדש", פותח רון דניס, יו"ר מקלארן, את הפרסום על ה-P1 החדשה – מכונית תצוגה שצפויה להיכנס לייצור במהלך השנה הקרובה. מקלארן מכוונת גבוה במיוחד עם מכונית-העל החדשה, ככל הנראה כי היא מתגעגעת לתואר מלכת האקזוטיות, ובעיקר בגלל שעם מוניטין שכזה הציפיות גבוהות לא פחות.
 
 

אבל אל תצפו להצבת רף חדש בכל הנוגע למספרים (כוחות סוס, מהירות מירבית, תאוצה וכו'), במקלארן מדברים על "יצירת מכונית-העל הטובה ביותר." נקודה. זה יתבטא ביכולת על הכביש, ביצועים על מסלול, תגובות והכי חשוב – הנאה לנהג. זה יתבצע בעזרת המון טכנולוגיה מתקדמת, סיבי-פחמן, עיצוב ייחודי (ואווירודינמי) וכמובן גם מנוע מרכזי עוצמתי שפרטיו יוצגו רק בהמשך, ובינתיים מקלארן מבטיחה שיהיה לו יחס כוחות סוס למשקל של יותר מ-600 כ"ס לטון. זאת במטרה לספק מכונית מרוץ אמיתית (וממש טובה) לרוכשים העשירים, שיוכלו לקחת אותה לסביבתה הטבעית שעל המסלול, ואחר כך לנהוג הביתה בנוחיות. בקיצור, גם יפה וגם אופה, ומהר.

מקלארן P1 הוצגה בתערוכת פריז האחרונה כמכונית קונספט וניסוי עיצובי (והנדסי). היצרנית הבריטית מציגה למעשה את הטכנולוגיה המתקדמת בה היא השתמשה על מנת ליצור עיצוב מושך ואווירודינמיות מירבית – עם כוח הצמדה של 600 ק"ג ומקדם גרר של 0.34 Cd. לכל חור, חריץ וקמט יש ייעוד – הזרמת האוויר בצורה היעילה ביותר על מנת לייצר כוח הצמדה ולקרר את רכיבי המכונית השונים.
אגב, אנחנו אומרים שהעיצוב מושך ומתכוונים לכך, אם כי מוכרחים לציין שכמו האחת הקטנה-גדולה, ה-MP4-12C, מדובר במראה סולידי למדי בהתחשב בתחרות. ובכל זאת, קשה להישאר אדישים למראה מכונית-על נמוכה וקרבית, עם אחוריים מוארכים שמאכלסים את המנוע המרכזי, וקשה שלא להיזכר במורשת שה-P1 מתיימרת להמשיך.
 
גרסת הייצור של ה-P1 תוצג במהלך השנה הקרובה, כאשר עד אז נדע יותר גם על המנוע. זה משאיר לכם זמן לצפות בסרטון החשיפה מהתערוכה, לשמוע על עיצוב אווירודינמי ושאר סיבי-פחמן ולתת למראה "לגדול עליכם" – כי יכול מאוד להיות שעומדת לפניכם אגדה בהתהוות.