קיה קרוס GT קונספט
לאחר שפרסמה טיזר מעורפל, הציגה קיה בתערוכת שיקאגו את הקרוס GT קונספט. מדובר ברכב פנאי מגודל, יותר מהסורנטו, שמתבסס על פלטפורמה של מכונית קונספט אחרת שלא ממש זכתה לראות אור יום למרות ההבטחות. היצרנית הדרום קוריאנית לא מתחייבת לשום דבר ומגדירה את הקרוס GT כרעיון בלבד. באותה נשימה היא גם משאירה קצת מקום לדמיון ואומרת שרכבי היוקרה, או הפנאי היוקרתיים במקרה הזה, הם הכיוון ההגיוני של עתיד החברה.


רכב הפנאי הרעיוני, פותח על-ידי מחלקת העיצוב האמריקנית של קיה, וכאמור גם מוצג לקהל שם. על כן, הוא גם מציג נתוני מידות בהתאם עם בסיס גלגלים של 309.9 ס"מ – כמעט 40 ס"מ יותר משל הסורנטו. האורך הכולל עומד על 489.7 ס"מ, שהם כ-21.3 ס"מ יותר משל רכב הפנאי הבינוני המשווק גם כאן. רוחבו למעלה משני מטרים (201 ס"מ ליתר דיוק) וגובהו 165.9 ס"מ (4 ס"מ נמוך יותר מאשר הסורנטו). זה המקום לומר כי הדור החדש של יונדאי סנטה פה (האח של קיה סורנטו), משווק בארה"ב ובמקומות נוספים בעולם גם עם בסיס גלגלים ארוך. כך שלא נופתע לגלות שתי מידות לבסיס הגלגלים לכשיוצג הסורנטו החדש. האם הרכב הזה רומז על כך או על רכב אחר גדול יותר? ימים יגידו.
מבחינה עיצובית הקרוס GT מרובע למדי ועם הרבה מאוד נוכחות מהסוג שרואים ברכבי קונספט וכמעט אף פעם לא בגרסאות הייצור. בין האלמנטים שמוכיחים זאת ניתן למנות מחסור בקורה B (הקורה האמצעית שבין הדלתות), 'דלתות התאבדות' הנפתחות לאחור (כמו ברולס רויס פאנטום למשל) וגם עיצוב פנים עתידני עם מושבי באקט מלפנים ומאחור ומספר מסכי מידע ובידור. מצד שני, העיצוב החיצוני של הקרוס GT לא מנותק מהמציאות לגמרי ואנחנו ממש לא היינו מתנגדים לראות אותו באולמות התצוגה.
קיה קרוס GT: יש מצב שזו הצהרת כוונות (וידאו)
צילום: מנהל

הקרוס GT מהווה גם הזדמנות עבור קיה להמשיך ולחקור את תחום הנעות הכלאיים. מתחת למכסה שוכן מנוע V6 בנפח 3.8 ליטר, שכבר קיים בהיצע של קיה ושל יונדאי, כאשר מצטרף אליו גם מנוע חשמלי לעזר. התוצאה היא 400 כ"ס ו-69 קג"מ, עם אפשרות לנסיעה של כ-32 ק"מ (20 מייל) בכוח החשמל בלבד.למנוע משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית, המעבירה את הכוח אל כל הגלגלים, כראוי לרכב פנאי.