שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, חתם היום (ב'), על תקנה המאפשרת לחברות הליסינג ולבעלי תו סחר למכור רכב חדש (אפס קילומטר), מבלי  שברישיון הרכב תרשם "יד", על שמה של חברת הליסינג. כיום החוק מחייב את יבואני הרכב לרשום את כלי הרכב על שם חברות הליסינג, גם אם הרכב נמכר ללקוח פרטי כרכב חדש לחלוטין.

התקנה החדשה גם מתייחסת לבעל תו סחר שיוכל אף הוא לרכוש מכונית ישירות מהיבואנית ללא רישום "יד" ברישיון הרכב. על פי התקנה, מכונית חדשה תרשם תחילה ישירות על שם הסוחר המורשה, מבלי שיונפק לה רישיון רכב, ותוגדר כמכונית שרישיונה מופקד. בעלות הסוחר על המכונית לא תיכלל במניין הידיים של הרכב ובעת העברת הבעלות ללקוח הפרטי הוא יירשם כ"יד" ראשונה. עוד קובעת התקנה כי אם יחלפו יותר מ-12 חודשים מיום יצור הרכב ובעל תו הסחר לא ימכור את המכונית, ירשם הרכב על שם בעל תו הסחר. יצוין כי בעל תו סחר יחויב לספק ללקוח את כל המידע שנמסר לו מהיבואנית על המכונית ולתדרך את הלקוח אודות תפעולה.

התקנה החדשה שתיכנס לתוקף ב-1 ביוני 2013, היא צעד נוסף ביישום המלצות הועדה להגברת התחרותיות בענף הרכב (ועדת זליכה) שהוקמה לאחר המחאה החברתית בקיץ 2011. עד כה משרד התחבורה יישם כ-20 המלצות מתוך המלצות הוועדה כשבהמשך צפויים להתפרסם ההמלצות נוספות. המלצה זו למעשה מאפשרת לראשונה לחברות הליסינג להתחרות ישירות ביבואניות הרכב על מכירת רכב חדש; וזאת ללא ההגבלות של רישום "יד" או הערת "החכר" המפחיתים את ערך הרכב. עד כה, הציבור נמנע מלרכוש רכב חדש ישרות מחברות הליסינג (בגלל מגבלות אלה) על אף שהאפיק הזה קיים כבר מספר שנים. אבל כעת משהוסרו החסמים מעניין יהיה לראות את תגובת הציבור, או שאולי נחזה לפני כן בתגובת היבואנים שיפחיתו משמעותית את ההנחות שהם מעניקים לחברות הליסינג במקרה של רכישת רכב המיועד למכירה ללקוח סופי.