סובארו פורסטר החדשלמרות התקופה הלא קלה שעוברת הסוכנות המקומית עם שינויי הבעלות, יבואנית סובארו 'יפנאוטו', ממשיכה בתוכניות ומשיקה את הפורסטר החדש. הדגם החדש גדול יותר מקודמו בכל כיוון ומשקף שיפור באבזור, באיכות הפנים ועדכון מראה לטובת התחושה המודרנית.
אחת הבשורות החשובות היא חזרת גרסת הטורבו, הפעם עם צריכת דלק הגיונית מבעבר. מנוע הטורבו החדש, מבוסס על זה שב-BRZ, מפיק 240 כ"ס ומציע נתוני ביצועים מצוינים (האצה למאה ב- 7.5 שניות לעומת 11.8 שניות בדגם הרגיל). מנוע הטורבו כמו גם מנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי (150 כ"ס) ישודך לתיבה רציפה עם תכנות קבוע לשישה הילוכים. שתי הגרסאות תוצענה עם מערך ה-'X מוד' (שילוב של בקרת נסיעה במורד, במעלה ועוד).
הגרסה האטמוספרית תכלול מערך עצור והתנע ותוצע בשתי רמות גימור 'X' עם תיבה ידנית או אוטומטית ו-XS (אוטומטית בלבד). כל רמות האבזור יוצעו עם 7 כריות אוויר, בקרת אקלים ומערך המולטימדיה של סובארו שכולל בלוטות', שמע ותפעול מגלגל ההגה. לרמת אבזור XS גם חישוקים קלים, מערך מולטימדיה מתקדם יותר עם צג צבעוני, מצלמה אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, חלון גג, תפעול מושב נהג חשמלי ושליטה מההגה על ההילוכים ועל מערך ה-SI (בחירת מאפייני נהיגה). הטורבו תוצע ברמת גימור מהודרת יותר (XT) ותכלול גם ריפוד עור, דוושות מאלומיניום, מפתח חכם ודלת אחורית חשמלית.
סובארו פורסטר החדש כבר כאן
צילום: רונן טופלברג, יצרנית
משפחת הפורסטר לדורותיה

גרסת ה-2.0 ליטר מתבססת בקבוצה 4 בדירוג הירוק (יוצא דופן למכונית הנעה כפולה) ותוצע במחיר של 190,000 שקלים ברמת אבזור X עם תיבה אוטומטית (185,000 שקלים לגרסה הידנית) ובמחיר של 218,000 שקלים ל-XS. הטורבו שתדורג בקבוצה 12 בקבוצת המס הירוק תעלה 265,000 שקלים. למעט גרסת הטורבו מדובר במחירים דומים למדי לאלה של הדגם היוצא (ומשקפים התייקרות של 2,000 שקלים).

כיוון שהרכב מוצע רק עם הנעה כפולה ביפנאוטו מצפים להתמודד מול טויוטה ראב4, הונדה CRV ופולקסווגן טיגואן ולא מול הכלים הזולים יותר בקטגוריה מבית יונדאי, קיה ומאזדה. הצפי הוא למכור כ-600 כלים בשנה – מספר גבוה מהמתחרים הפוטנציאלים.

בנוסף לחשיפת סובארו פורסטר החדש, ניצלה היבואנית את אותה הזדמנות להודעה על הרחבת תקופת האחריות. מה-19 בפברואר תוצע אחריות מלאה ל-5 שנים על כל מכוניות סובארו החדשות בארץ. ובכך הפכה סובארו למותג היחיד בישראל שכל דגמיו מוצעים עם יותר משלוש שנות אחריות (קיה מציעה 7 שנות אחרויות על חלק מדגמיה).