מרוץ פורמולה ישראל, דצמבר 2011בשלהי שנת 2011 נפל דבר בתולדות הספורט המוטורי בישראל, כאשר נערך לראשונה מרוץ פורמולה כשר למהדרין, במחוזותיה של עיר הנופש הפופולרית במדינה – אילת.
בהמשך לכך, גם השנה חובבי הספורט המוטורי בארץ יוכלו ליהנות מחוויה דומה, בזמן שהנמל בעיר הדרומית יארח במשך שלושה ימים רצופים את מרוץ פורמולה ישראל השני.

ביום חמישי, ה-28 בפברואר, ייערך יום אימונים ומדידת זמנים לכל הנהגים המשתתפים, אשר יהיה פתוח בחינם לקהל הרחב.
ביומיים הבאים (1-2 במרץ), יתקיימו האליפויות השונות, ובמסגרתן יערכו מספר תחרויות, בענפים הבאים:
• פורמולה (לפרטים ניתן לעיין באתר האינטרנט של פורמולה ישראל).
• דריפטינג (פרטים למתחרים באתר עמותת הדריפטים).
• דראג (ארגון מרוצי דראג בישראל).
• קארטינג (פרטים באתר הקארטינג הישראל).
• טורינג (העמותה לספורט מוטורי בישראל).
• אופנועי כביש (מועדון האופנועים הישראלי).
• סופר מוטו (עמותת רוכבי הסופרמוטו הישראלית).

במרכז הבמה יעמדו כמובן מרוצי הפורמולה, כשהמתחרים ינהגו במכוניות מירוץ חד-מושביות מבית רנו, עם כ-200 כ"ס ומשקל עצמי של 495 ק"ג. נתונים אלה תורמים להאצת המכונית, מאפס ועד ל-160 קמ"ש, ב-4.85 שניות.

ואם במתחרים עסקינן, חשוב לציין שהם נבחרו לאחר ימי מיונים והפגנת כישורים מתאימים, במבחני ג'ימקאנה ותחרויות ראש בראש. לאחר שבפעם הקודמת נשמעו טענות בדבר אופי המבחנים ובחירת הנהגים, הרי שהשנה נשמעים קולות המבשרים על שיפור בהערכות וההתנהלות, כמו גם בבחירת מבחן נהיגה אפקטיבי ומאתגר. זאת בהתאם להפקת הלקחים וההתקדמות המצופה מהמפיקים, בעקבות הניסיון שנצבר מהאירוע הקודם.

כמו כן, התחרות תחולק לשלוש קטגוריות: גברים, נשים ומקצוענים. כדאי לשים לב, כי קטגוריית המקצוענים מחייבת רישיון נהיגה ספורטיבי בתוקף (גם אנחנו עמלים על הוצאת אחד כזה בימים אלו בעזרת חברת מסלולים ומקווים לעבור את בדיקות המאמץ...לפני המרוץ).
מרוץ פורמולה ישראל – אילת 2013
צילום: תומר פדר, רונן טופלברג, גלעד קוולרצ'יק

המרוצים, כאמור, יתקיימו במסלול ייעודי לכך בנמל אילת, המאושר מטעם פדרציית הספורט המוטורי העולמית (FIA). אורכו של המסלול הוא כ-1.2 קילומטר, ורוחבו כ-9 מטרים. המסלול כולל ישורת אחת ארוכה, כשלצידה האחד ממוקמים היציעים, ואיזור ה'פיטס' מצידה השני.
בהזדמנות זו, נזכיר את אלוף מירוץ פורמולה ישראל הראשון, ארז ליבן, אשר קבע את שיא המסלול לזמן הקפה, בעת שעצר את השעון על 34.26 שניות.

מכירת הכרטיסים נמצאת כבר בעיצומה לקראת ההפנינג המוטורי שישתרע על פני סוף שבוע שלם. המחירים ינועו מ-129 שקלים עבור מבוגר ליום תחרויות בודד (79 שקלים לילד עד גיל 12), ויטפסו עד 199 שקלים לכרטיס משולב לכל ימי התחרויות (135 שקלים לילד). לעומת התמחור היומרני בתחרות הקודמת, המחירים הללו יאפשרו לקהל רב יותר להיחשף לחוויה מוטורית, בתקווה.
מי שיבחר להישאר בבית יוכל לצפות בשידור החי בערוץ הספורט, הצפוי לסקר את האירוע.