קיה סיד
שוק הרכב משנה מגמה ופותח מבערים. אחרי למעלה משנה בה נחלש שוק הרכב הישראלי, מגיע חודש ינואר שמציג עליה נאה של 12% ביחס לינואר 2012. כך עולה מדו"ח המסירות של איגוד יבואני הרכב שפורסם הבוקר (יום א').

מהיכן הגיע השינוי? ובכן, בראש ובראשונה ישנה הסיבה המסורתית למרות שכבר לא בהכרח מוצדקת: לקוחות עדיין מעדיפים לראות את השנה החדשה על רשיון הרכב שלהם ולא את זו שחלפה. זה נכון לגבי הצרכן הפרטי גם כשהוא רוכש רכב חדש מהניילונים וגם כשהוא רוכש רכב משומש מחברת ליסינג. חברות הליסינג מודעות לכך ולא פעם דוחות את חידוש הצי לחודש ינואר שבאופן מסורתי נחשב לחודש חזק בענף. בנוסף, רבים כנראה חוששים מעליית המחירים הצפויה בקרוב בשל עדכון המיסוי הירוק, ולכן הקדימו את רכישת רכבם החדש.

ובצמרת, הפתעה! תאגיד יונדאי-קיה כובש את הפסגה, פורד סוגרת את השלישייה וטויוטה מדורגת רק במקום הרביעי. לאור דגמי הלחם והחמאה החדשים שיש לקיה להציע השנה (פורטה וסיד) נראה כי קיה בדרך להתברגות תמידית בשלישייה, גם אם היא עדיין רחוקה מאוד מהמספרים של אחותה למדינה.

מבין היצרניות המתחזקות מעניין לציין את: ניסאן (33%), רנו (66%) סיטרואן (43%) ואופל (88%). בין היורדות נציין את סובארו (42%-) שממשיכה להתרסק בהמתנה לאימפרזה החדשה שמבוששת לבוא; פיג'ו (54%-) שנחלשת הן בתחום הפרטי והן במסחרי וסיאט שמתכווצת ב-33% לאחר כמעט שנתיים של הצלחה.

באגף היוקרה הטריו הגרמני מוביל את הטבלה ובפער משמעותי ביחס לשאר הקבוצה. כל השלוש מציגות מכירות ערות בינואר כשאודי שוברת שיא מסירות חדש עבורה וב.מ.וו יחד עם מיני, קובעות את העלייה המשמעותית ביותר בקבוצה (111%).

מסירות ינואר 2013 ביחס לנתוני ינואר 2012*:
מסירות ינואר 2013: התחלה חזקה
צילום: מנהל
* על פי נתוני איגוד יבואני הרכב