אבארט
מותג הספורט של פיאט ימשיך במסע ההתבססות שלו בארץ עם ההיצע הקיים ועשוי להביא גרסאות מיוחדות כמו האברט מזראטי (אם יהיו מזמינים).

אודי
השקת ה-A3 שהחלה לא מכבר תזכה לתגבור כאשר גרסת ה-5 דלתות כנראה שתגיע אלינו לקראת אמצע השנה. עוד לפניה תנחת כאן ה-S3 הספורטיבית. בנוסף תנחת כאן המהדורה המחודשת ל-R8 האקזוטית עם מנועים בנפח  4.2 ו-5.2 ליטר ומחיר התחלתי של מליון ו-200,000 שקלים.

אופל
אופל אסטרה ברלינה, גרסת הסדאן המבטיחה כבר נמצאת כאן וכעת יגיע תורה של המוקה, המתחרה של הג'וק (בה נהגנו בלעדית לאחרונה). זו תגיע לקראת סוף השנה כשיוצע השילוב של בנזין-אוטומט אם כי עדיין נבחנת האפשרות להביא לפני כן את הדיזל האוטומטית. כמו כן, צפויות להצטרף להיצע האדם הקטנה והאופנתית, האסטרה OPC הספורטיבית ואולי גם האסטרה קאסקאדה (גרסת הקבריו').
 
היכונו: כל כלי הרכב שיגיעו ב-2013
צילום: מנהל
אופל מוקה

אינפיניטי
לקראת סוף השנה עשויה להגיע ה-G החדשה עם המנועים הקטנים של מרצדס. אבל רוב הסיכויים שזה יקרה רק ב-2014. מה שכן יקרה השנה לחטיבת היוקרה של ניסן היא החלפת שיטת כינוי הדגמים.

איסוזו
ה-D מקס החדש, הטנדר החשוב של המותג, הושק לפני מספר חודשים והיבואנית תעמול השנה על המשך ביסוס הצלחתו בשוק.

אלפא רומיאו
עוד שנת מעבר עבור היצרנית האיטלקית עם עדכונים ושיפורים קלים ועדיין ללא מכונית סדאן שתתחרה בסדרה 3 של ב.מ.וו. ייתכן ונראה כאן השנה את ה-4C הסמי אקזוטית אך המחיר עלול להיות מפחיד. יש גם סיכוי קלוש שלקראת סוף השנה נראה כאן יורשת ל-166 הסאלונית.
 
אם.ג'י
המותג הסיני ימשיך לבסס את ה-350 המשפחתית הכל כך חשובה עבורו. מסיבה זו ייתכן ונראה בהמשך השנה גרסאות פחות מצוידות שלה עם תג מחיר מושך יותר. הצלחתה של מכונית זו בשוק המקומי תהיה חלק מהגורמים שיקבעו אם היצרנית תעביר את ה-550 המוכרת תקינה אירופאית ותחזירה לשוק המקומי.   

ביואיק
לביואיק היו תכניות גדולות לגבי השוק הישראלי אבל לא ברור מה מהן ייושם בקרוב. החדשה החשובה של המותג היוקרתי הייתה אמורה להיות הריגל, אחותה של האופל אינסיגניה, אבל זו מתעכבת כבר תקופה ארוכה ולא נראה שתגיע השנה. זה גם המצב של הווראנו שמבוססת על הקרוז ואשר גם בה היבואנית גילתה בעבר עניין.

ב.מ.וו
אחרי מהפיכת המחירים שערכה ב-2012, החדשה הראשונה לשנה זו של המותג היא ה-316, גרסת בסיס במחיר תחרותי לסדרה 3 המצליחה. באמצע השנה תנחת כאן סדרה 4 החדשה שתירש בעצם את גרסאות הקופה של סדרה 3. עדיין לא ברור אם ה-X5 החדש יגיע בסוף השנה או בתחילת 2014.
 
היכונו: כל כלי הרכב שיגיעו ב-2013
צילום: מנהל
ב.מ.וו סדרה 3

ג'יפ
חטיבת ג'יפ תחל בשיווק גרסאות אבזור נוספות להיצע הדגמים הקיים.

גרייט וול
התפתחויות חשובות צפויות במותג הסיני בשנת 2013. שיווק ה-C10 (סופרמיני ידנית עם מנוע 1.5 ליטר, 105 כ"ס) יחל בתחילת השנה, וה-C20 תגיע לקראת מרץ גם היא בגרסה ידנית. החדשה החשובה יותר ה-C30, המשפחתית האוטומטית שתגיע לקראת סוף השנה. גם ה-H6, רכב הפנאי, אמור להגיע באמצע השנה.  

דודג'
החידוש המשמעותי שעשוי להגיע השנה הוא הדודג' דארט – משפחתית סדאנית המבוססת על אלפא רומיאו ג'ולייטה. זו מכונית שתכניס את דודג' לפלח השוק החשוב ביותר בארץ.

הונדה
המותג היפני ישיק כאן את ה-CR-V החדש לקרת סוף שנה זו. רכב הפנאי הבינוני בגודלו של הונדה חסכוני מקודמו ואמור להיות גם תחרותי יותר מבעבר. לקראת סוף השנה אנו עשויים לראות כבר מחליפה לאקורד המתבגרת.

וולוו
החדשה חשובה ביותר מבחינת המותג היא ה-V40 (בה נהגנו במסגרת ההשקה העולמית) שתגיע בתחילת השנה. כן תגיע גרסת הפנאי המוגבהת קלות והנאה שלה (קרוס-קאונטרי) וגרסאות ה-R הספורטיביות למראה. המותג גם מתכוון להיות אגרסיבי במחירים.
 
היכונו: כל כלי הרכב שיגיעו ב-2013
צילום: מנהל
וולוו V40

טויוטה
טויוטה מכינה לנו רשימת חידושים ארוכה עבור 2013. בינואר אמור להתחיל שיווק הפריוס פלאג-אין שתעלה כ-210,000 שקלים וכמעט במקביל יגיע הוורסו המחודש. בפברואר תגיע האוריס החדשה, אשר תוצע עם מנוע 1.6 ליטר 132 כ"ס ותיבה אוטומטית רציפה או בגרסה היברידית. במרץ ינחת כאן הראב4 החדש שיוצע עם מנוע 2.0 ליטר (151 כ"ס) ותיבה רציפה ובאפריל תנחת קאמרי חדשה שתחנוך את הקשר האמריקני עליו שוקדת היבואנית כבר זמן רב. היא תוצע מתחילת הדרך בגרסה רגילה או היברידית. לא ברור אם הקורולה החדשה תוצג כבר השנה וכמו כן הסיינה וההיילנדר שאמורים להגיע מארה"ב.

יגואר
מותג היוקרה הבריטי מתכנן להציג את ה-F המרהיבה והמרתקת שעשויה להגיע בסוף השנה בגרסה הפתוחה ומעט אחרי כן כקופה. חידוש חשוב יותר מבחינת כמויות יהיה השקת מנועי הבנזין הקטנים שכה היו חסרים למותג. מדובר במנוע ה-2.0 ליטר המוגדש (240 כ"ס) וה-V6 בנפח 3.0 ליטר (340 כ"ס) שיגיעו תחילה ל-XF.

יונדאי
אחרי שכבר החלה בהשקת סדרת ה-30 החשובה תפנה יונדאי לכיוון הרבה יותר גבוה. היבואנית מצפה להשיק במחצית הראשונה של 2013 את ספינות הדגל של היצרנית הקוריאנית – הג'נסיס הסאלונית והג'נסיס קופה. המכוניות תגענה עם מנוע ה-V6 בנפח 3.8 ליטר שמייצר 353 כ"ס בקופה ומשודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. הג'נסיס הסאלונית תגיע גם עם מנוע ה-V6 (המפיק 338 כ"ס) וגם עם ה-V8 בנפח 5.0 ליטר (435 כ"ס). כן צפויה להגיע הסונטה ההיברידית מאמריקה. בנוסף, היבואנית גם לוטשת עיניים לגרסת ה-3 דלתות האופנתית של ה-i30.

לנצ'יה
באין פיתרון באופק לאיחוד המותג עם קרייזלר בארץ (כמו שקרה באירופה), לנצ'יה תמשיך להציג מבחר מצומצם ותפעל השנה לביסוס האפסילון ולעדכון גרסאות הדלתא.

לקסוס
מותג היוקרה היפני מתחיל בימים אלה בשיווק ה-LS החדשה (בה נהגנו לאחרונה) כאשר במחצית השנייה של 2013 תגיע ה-IS שהינה בגדר "החדשה" הגדולה והחשובה ביותר עבורה. הפעם היא תוצע גם בגרסה היברידית המהווה עוד התפתחות חשובה מבחינת המותג. בנוסף, ייתכן שכבר השנה נראה כאן את מכונית קופה של המותג (מכונית שטרם הוצגה).
 
לנד רובר
הרינג' רובר החדש הוא בפירוש הבשורה החשובה של המותג הבריטי היוקרתי. הריינג' שהוצג בפרנקפורט יגיע עם יותר אבזור, וטכנולוגיה אך כנראה שגם עם קפיצת מחיר. בימים אלה החל גם שיווק גרסה מוזלת לדיסקברי.

מאזדה
שנה חשובה ביותר למותג היפני שמבטיח מתקפה חדשה על הצמרת אחרי דעיכה במכירות. היא תתחיל עם השקת ה-6 החדשה והכל כך חשובה (בה נהגנו לאחרונה). בקיץ תגיע אלינו ה-3 החדשה שכמו ה-6 תתבסס על טכנולוגיית הסקאי-אקטיב שאמורה להביא חסכון בדלק, התמודדות טובה יותר עם המיסוי הירוק ומחירים תחרותיים. האם היא תוכל לחזור לפסגה?

מזראטי
עוד שנה מרתקת למותג האקזוטי מאיטליה. אחרי שנת הקמה מרשימה למדי, עשויה מזראטי להציג לא רק קוואטרופורטה חדשה, אלא גם להביא לקראת סוף השנה מכונית סאלון קטנה יותר, הג'יבלי שתתחרה בסדרה 5 של ב.מ.וו.
 
מיני
המותג האופנתי חגג ב-2013 שיא מכירות מקומי שהיה גבוה בהרבה מכל מה שהושג בעבר וימשיך בתנופה השיווקית. החדשה העיקרית במיני תהיה הפייסמן, גרסת קופה מעניינת לקאנטרימן שתצטרף למבחר.

מיצובישי
במיצובישי החלו בימים אלה בשיווק האאוטלנדר החשוב שמעתה יוצע רק עם מנוע ה-2.0 ליטר החדש. במחצית השניה של 2013 אמורה להגיע גרסת הפלאג-אין של רכב הפנאי. בהמשך השנה עשויות להגיע אלינו הספייסטאר, משפחתית קטנה שתתחרה ביונדאי i25 ושות'. היבואן גם עסוק להשיק את הקו האמריקני עם ה-ASX רכב הפנאי הקומפקטי אשר יגיע משם עם תיבה אוטומטית.

מרצדס
אחרי דגש על הצד הקטן עם השקת ה-A, לקראת פתיחת 2013 תמשיך מרצדס לחדש גם בסגמנטים הגדולים יותר. את השנה הם פותחים עם ה-CLS שוטינג-ברייק המרהיבה – גרסת סטיישן כוחנית ל-CLS המוכרת. אחריה אמורה להגיע אלינו גרסה מחודשת ל-E.
לקראת אמצע השנה יגיע החידוש החשוב ביותר עבור היבואנית. מדובר כמובן ב-S החדשה, מכונית הדגל של החברה שכבר שנים נחשבת למובילה הבלתי מנוצחת בתחום היוקרה המקומי.
במחצית השנייה של 2013 תנחת כאן גם סדרת ה-GL החדשה – האחות הגדולה ומרובת המושבים של ה-ML. לקראת סוף השנה עשויה לנחות כאן ה-CLA, סדאן-קופה נאה שמבוססת על פלטפורמת ה-A החדשה.

ניסאן
בקרסו עמלים כבר זמן רב על האגף האמריקני. הם היו הראשונים לקבל אישור להביא משם מכוניות והשנה אנו עשויים לראות פירות ראשונים משם, כאשר המועמדות החשובות יותר הן האלטימה והמקסימה הגדולות והסנטרה (משפחתית במידות סיוויק וג'טה). עוד לפני המכוניות האמריקאיות אמורה להגיע הליף שתימכר השנה בכמות מצומצמת למדי כדי לבחון את השוק והתשתית לפני שתגיע גרסה משופרת בסוף 2013. לקראת סוף השנה עשויה להגיע אלינו הנוט החדשה. בנוסף ניסאן תרחיב את מבחר דגמי הג'וק עם גרסאות מעניינות בהן הניסמו הספורטיבית, ותנסה לבחון עוד אפשרויות ידניות תחרותיות.

סאנגיונג
למותג הקטן צפויים חידושים מעניינים כמו הטנדר החדש, אקטיון ספורט, שאמור סוף-סוף להגיע כמו גם גרסת בנזין לקורנדו. ייתכן ובסוף השנה כבר נראה את רכב הפנאי הקטן יותר שמתכננת החברה להשיק ב-2013 ואשר אמור להתמודד מול הג'וק.

סובארו
אחרי שחילופי היבואנית יעברו בשלום ביפנאוטו עומדים בפני תקופה חשובה עם אימפרזה חדשה. זו הייתה כבר אמורה להגיע, אך המחלוקות הפנימיות מנעו ממנה לעלות ארצה. בנוסף, הפעם האימפרזה תגיע עם מנוע בנפח 1.6 ליטר החביב במקומותינו. עוד לפניה אמור לנחות כאן הפורסטר החדש שהוצג לאחרונה.
 
היכונו: כל כלי הרכב שיגיעו ב-2013
צילום: מנהל
סובארו אימפרזה

סוזוקי
המותג היפני יחל בסוף הקיץ לשווק בארץ את היורשת החשובה ל-SX4 שתגדל מכל כיוון ואמורה לפי היבואנית להתמודד מול הקשקאי של ניסאן. את הקדימון המרשים שלה, ה-S קרוס, ראינו בתערוכת פריז האחרונה.

סיאט
סיאט ישראל ניצבת בפני אחת השנים החשובות בתולדותיה עם השקת הטולדו (בה נהגנו במסגרת ההשקה העולמית). המשפחתית העממית תגיע בתחילת השנה (עם מנועי 1.2 ליטר ו-1.4 ליטר TSI) כשהליאון החדשה תגיע באמצע השנה בשפע גרסאות בהן כמובן ה-1.2 ליטר הידנית וה-1.4 ליטר DSG. לקראת סוף השנה צפויה הגעת גרסאות השלוש דלתות שעד כה לא הוצעה בקומפקטית הספרדית.

סיטרואן
סיטרואן פותחת את השנה עם המתקפה המשפחתית העממית שלה. מדובר כמובן ב-C אליזה החשובה למותג (בה נהגנו לא מכבר). במהלך השנה יגדל המבחר לדגם שיגיעו הגרסאות הידניות, אוטומטיות ורובוטיות ועם מנועי 1.2 ליטר ו-1.6 ליטר בנזין ודיזל. יתכן ולובינסקי יציגו השנה גם גרסה ידנית ומוזלת ל-C3.

סקודה
בתחילת הרבעון הראשון של 2013 צפויה לנחות כאן הראפיד החדשה (בה נהגנו במסגרת ההשקה העולמית), תאומת הסיאט טולדו. זו תיכנס לנעליים שהותירה האוטקביה טור ועשויה גם להכניס את סקודה לתחרות בתחום המשפחתיות הזולות שנשלט על ידי יונדאי וקיה. במחצית השנייה של 2013 תנחת כאן האוקטביה החדשה – המכונית החשובה והנמכרת ביותר של סקודה. כזכור, הדור החדש מבוסס על הפלטפורמה החדשה של קבוצת פולקסווגן ומשרתת גם את הגולף, לאון ו-A3. במחצית השנייה של 2013 תעבור גם הסופרב הגדולה מקצה שיפורים.
 
היכונו: כל כלי הרכב שיגיעו ב-2013
צילום: מנהל
סקודה ראפיד

פולקסווגן
החדשה המעניינת של פולקסווגן היא כמובן נחיתת הדור השביעי והכל כך חשוב לגולף (בה נהגנו לפני מספר חודשים במסגרת החשיפה לעיתונאים). עיקר המבחר שינחת כאן בתחילת השנה יתבסס על גרסאות ה-1.2 ליטר ו-1.4 ליטר TSI (שתיהן עם תיבת ה-DSG) כשבהמשך צפויה להגיע ה-GTI החזקה. גם האמרוק, הטנדר הגדול של היצרנית אמור סוף-סוף לצאת לדרך המקומית.

פורד
המותג ימשיך בתנופת החידושים כאשר בתחילת השנה אמורים להגיע אלינו הפיאסטה המחודשת והקוגה, רכב הפנאי המעניין של המותג. לקראת סוף השנה ואולי אפילו ב-2014 צפויה לנחות אצלנו המונדיאו החדשה והחשובה מאוד שהוצגה בתערוכת פריז. העיכוב בהגעתה נובע מארגון מחדש של מפעלי פורד באירופה. באותה תקופה בערך אמורים להגיע קונקט חדש וייתכן שגם טרנזיט חדש לקראת סוף השנה.

פורשה
אחרי שנה חשובה ביותר עשויה 2013 להיות משמעותית אף יותר מבחינת פוטנציאל המכירות באם המקאן החדש יגיע. האח הקטן של הקאיין עשוי להיות חשוב ביותר מבחינת מכירות למותג הספורטיבי. הרבה לפניו תגיע אלינו הקאיימן החדשה שאמורה כרגיל לרכז עניין.

פיאט
בפיאט אמורים לגלות מחדש את תחום הפנאי עם פנדה 4X4 שתגיע בתחילת השנה וה-500X שיגיע לקראת סופה. ביניהם יגיע ה-500L המיניוואן הקטן החדש של המותג האיטלקי. בסמל"ת מקווים כמובן לראות את הוויאג'ו (Viaggio), המשפחתית החדשה של פיאט המבוססת על דודג' דארט, ואולם עדיין אין לה תאריך נחיתה ברור.
 
היכונו: כל כלי הרכב שיגיעו ב-2013
צילום: מנהל
פיאט ויאג'ו 
 
פיג'ו
ה-301 המשפחתית העממית (בה נהגנו במסגרת ההשקה העולמית), היא החדשה החשובה ביותר לפיג'ו ב-2013. שיווקה למעשה כבר החל עם מבחר המנועים הקיים בהיצע הדגם: בנזין 1.2 ו-1.6 ליטר ודיזל 1.6 ליטר עם תיבות ידנית, רובוטית ואוטומטית. למעשה, היצע יחידות הכוח ורמות הגימור דומה לזה שבאחות של סיטרואן. את חובבי ההגה תעניין יותר ה-208GTI שתגיע במחצית הראשונה של השנה.

פרארי
כמו מזראטי גם לפרארי צפויה שנה מאתגרת כאשר אנו אמורים לקבל מכונית חדשה אחת תרתי משמע: מחליפת האנזו המרתקת.  

קאדילק
מותג היוקרה האמריקני יוצא להתמודדות חזיתית בסדרה 3 של ב.מ.וו עם ה-ATS ששיווקה מתחיל בימים אלה ממש. זו אמורה להרחיב את קהל היעד באופן מהותי ביותר עם מידות נכונות ואבזור שופע. יש סיכוי שהשנה נראה גם את ה-XTS מכונית הדגל החדשה. כן צפויה הגעת גרסה משופרת ל-SRX עם מנוע חזק יותר בנפח 3.6 ליטר.  

קיה
אחרי שנה רווית חידושים מתכוננים בקיה, להמשיך בתנופה הגדולה. הם יפתחו את השנה עם הפורטה החדשה אשר מיישרת קו עם ה-i35 מבחינת מידות ומפרט ומציגה מראה מודרני בהרבה מקודמתה.
מעט מאוחר יותר ועדיין במחצית הראשונה של 2013 תושק הסיד החדשה (בה נהגנו במסגרת ההשקה העולמית), שתגיע גם בגרסת הסטיישן. חידוש מעניין יהיה השימוש בתיבת ה-DCT (כפולת המצמדים של הקוריאנים), לעומת תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים שבפורטה ובגרסאות הדיזל של הסיד. בסמוך לסיד ינחת כאן המיניוואן הקומפקטי החדש של היצרנית, הקארנס. באמצע השנה אמורה להגיע גם האופטימה ההיברידית.
 
קרייזלר
מותג היוקרה האמריקני ימשיך בשיווק היצע הדגמים הקיים.

רנו
רנו תמשיך להאמין בדיזל והחדשה הגדולה שלה תרתי משמע תהיה תחילת ייבוא הלטיטוד בגרסת הדיזל (2.0 ליטר, 173 כ"ס). המכונית הגדולה בהיצע של רנו (בה נהגנו לפני מספר חודשים), מבוססת על סמסונג SM7 ומיוצרת בקוריאה.
ברנו כבר החלו בשיווק גרסאות הדיזל של המגאן האצ'בק והסטיישן (בהן נהגנו במסגרת ההשקה העולמית) ובקרוב תגיע גם הפלואנס המחודשת. אבל החדשה החשובה מבחינתם היא כמובן הקליאו שתגיע עם השקת הגרסאות האוטומטיות באמצע השנה (וגם בה נהגנו בסמוך לחשיפתה). תהיה גם גרסה ידנית מוזלת ובמחצית השנייה של 2013 נקבל כנראה את גרסת הספורט המעניינת.

שברולט
המאליבו והטראקס הם הדגמים החדשים לגמרי והחשובים ביותר מבחינת השוק המקומי שישיק המותג האמריקני ב-2013. עוד חדשה מעניינת עשויה להיות חזרת האימפלה לשוק המקומי באמצע השנה. לצידן יעברו הספארק, הסוניק, הקרוז והטראוורס עדכונים כדי לשפר את יכולתן אל מול התחרות. היבואנית גם עשויה להרחיב את מבחר גרסאות הקרוז עם מחומשת הדלתות (בה גם נהגנו) והסטיישן, אך לא ברור מתי בדיוק זה יקרה.