מאזדה 6
עבור מאזדה, ה-6 תמיד הייתה מכונית עם בשורה, הן בעולם הגדול והן בארצנו הקטנה. בשנות ה-90 החיתה ה-626 את שוק המשפחתיות הגדולות בארץ הודות לתמחור אגרסיבי שהציב אותה קרוב מאוד לגזרת המשפחתיות. ה-6 הראשונה שהושקה ב-2002, הייתה אף חשובה יותר מקודמתה שכן היא בשרה על המהפך הגדול במאזדה – קו עיצוב חדש ושיטת כינוי חדשה לקשת הדגמים של היצרנית. במשך שנים הובילו שני הדורות של מאזדה 6 את המכירות בתחום המשפחתיות הגדולות בארץ. גם לדור החדש והשלישי במספר, שהושק לפני שבועות אחדים, יש משמעות חשובה. זו המכונית שמבשרת על הגעת טכנולוגיית הסקיי-אקטיב לתחום מכוניות הנוסעים של מאזדה ועימה היכולת לשפר את התמורה ולחזור לתחרות גם מבחינת המחיר.

נראית גדולה
מאזדה 6 החדשה מייצגת צמיחה מאוד משמעותית במידות עם בסיס גלגלים באורך של 283 ס"מ ואורך כללי של 487 ס"מ. אבל אין צורך להביט במפרט, כבר במפגש ראשון על הכביש המכונית הזו נראית גדולה. היא אמנם חסרה משהו מהמראה הקליל של קודמתה אבל הגוון הכהה עימו התייצבה מכונית ההדגמה משווה לה רושם מאוד מכובד וכמעט יוקרתי.
מאזדה 6 החדשה: מבחן דרכים
צילום: יואל שורץ, יצרנית

השינוי הגדול שעברה ה-6 ניכר גם בתא הנוסעים. סביבת הנהג מראה דמיון רב ל-CX5, רכב הפנאי שמשתמש באותו בסיס, וזה אומר שהיא איכותית אך גם מעט קודרת וחמורת סבר. המבנה המאוד אנכי של סביבת הנהג, יחד עם מערך המולטימדיה העשיר אך בעל המראה השמרני יוצר תחושה שאינה מספיק מודרנית לטעמינו.

מבחינת האבזור, כבר בגרסת הבסיס ('לקשרי'), נמצא רשימת תוספות ארוכה: חישוקים קלים, שליטה על ההילוכים מההגה, מערך מולטימדיה עם מסך מגע, מצלמה אחורית, בלוטות' עם שליטה קולית, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור ואפילו מנגנון עצור והתנע לטובת החיסכון. יש לה גם מערכת מניעת תאונות חזית עירוניות שמסוגלת לבלום את המכונית במהירות של 30-40 קמ"ש.

עיקרה של הנדסת האנוש טוב למדי, אך גלגל ההגה עמוס מדי במתגים. מלפנים נמצא תנוחת נהיגה טובה כשמאחור, כיאה לבסיס הגלגלים הארוך, מציעה המכונית מרחב נדיב למדי לרגליים (גם אם לא שובר שיאים בקטגוריה). לראשי הנוסעים מאחור מעט פחות מרווח. ברחבי התא נמצא שפע של תאי אכסון שימושיים ומקום לבקבוק ליטר וחצי בכל דלת (מצוין!). תא המטען ארוך ורחב אך הוא מעט רדוד בשל הגלגל החילופי הגדול.
מאזדה 6 החדשה: מבחן דרכים
צילום: יואל שורץ, יצרנית

בתנועה
ה-6 החדשה מוצעת עם מנועי 2.0 ו-2.5 ליטר שמייצרים 155 ו-188 כ"ס המשודכים לתיבת אוטומטית חדשה בעלת 6 הילוכים. אנחנו בחרנו כמובן בגרסה החלשה יותר שאמורה להיות רבת המכר בשוק המקומי ואשר גם היא כך מסתבר מייצרת ביצועים נאותים: 10.5 שניות למאה קמ"ש. היא אולי אינה חורכת אספלט אך השילוב בין מנוע לתיבה מביא לתוצאות טובות ואופי נמרץ בייחוד אם אין לכם בעיה למתוח אותם לסל"ד גבוה. תצרוכת הדלק מרשימה מאוד עם ממוצע של כ-14-15 ק"מ לליטר כשבשיוט מהיר, אך רגוע ה-6 הצליחה להשיג כ-18 ק"מ לליטר.

על הכבישים המקומיים מציגה המכונית נוחות נסיעה טובה למדי ועדיפה על קודמתה, הן בעיר והן מחוצה לה. רוב הזמן היא גם שקטה למדי. מאזדה טוענת שלמרות הצמיחה היא לא איבדה את "הזום-זום" ואכן על כבישים תובעניים יותר מתגלה ה-6 כמכונית מרוסנת עם יציבות כיוונית טובה, ושליטה טובה ברכינת המרכב. היא מרגישה יציבה ובוטחת ובפניות מייצרת אחיזה טובה ותחושה ניטראלית. גם ההגה מציע משקל נכון ותגובות מדודות יותר מבעבר ועדיין הוא משנה לעיתים משקל בתוך הפניה בצורה מוזרה.
מאזדה 6 החדשה: מבחן דרכים
צילום: יואל שורץ, יצרנית

חבילה טובה
גם אם היא נראית מעט חמורת סבר וחסר לה מעט עוקץ, בייחוד בתא הנוסעים שאינו אלגנטי מספיק, הרי שבסופו של דבר ה-6 מתגלה כמכונית טובה ומאוד תחרותית. היא גדולה הן במראה והן במרחב, היא שקטה נעימה, ובעלת יכולת דינאמית טובה. בניגוד לרוב המתחרות בתחום גם בגרסת הבסיס השכילה היבואנית ליצור מכונית מצוידת ביותר שכוללת פריטים שאצל המתחרים מגיעים רק בגרסאות המאובזרות והיקרות בהיצע.
הרבה יותר על ה-6 החדשה ואיך היא מתמודדת עם יריבותיה תוכלו לקרוא בגיליון הקרוב של מגזין אוטו.