סופו של עידן, בערך. בהודעה קצרה לעיתונות אומרת רנו שהיא מכרה את שארית אחזקותיה – 6.5% בלבד – בחברת המשאיות של וולוו. זה לא נשמע כמו הרבה, אך המשמעות שמאחורי ההצהרה הזו היא עזיבה מוחלטת של רנו את תחום המשאיות. זאת לאחר שב-2001 היא מכרה את מותג המשאיות שלה (רנו משאיות) ליצרנית השוודית בתמורה לאחוזים. האחזקות המקוריות, שעמדו על 19.8%, עם השנים הלכו והצטמקו עד שלבסוף מכרה רנו את המניות שנותרו לה לחברת אחזקות שוודית, ובכך נפרדה באופן סופי מתחום המשאיות הכבדות.

המהלך הגיע בעקבות המצב הכלכלי הקשה באירופה. מדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס עולה שנתוני המכירות של יצרניות רבות באירופה נמצאים בשפל של 20 שנה. אצל המתחרה מבית, PSA, המצב חמור עד כדי פיטוריהם של אלפי עובדים, סגירת מפעל ואף חבילת חילוץ מממשלת צרפת. רנו, מצידה, נמצאת גם היא בחובות של מאות מיליוני יורו, ומכירת האחזקות הנותרות בתחום המשאיות צפויה לעזור לה להשיג את היעד – מאזן מזומנים חיובי עד סוף השנה. וזה מסתדר מספרית, מאחר והמניות שמכרה הכניסו לחברה מיליארד ו-476 מיליון יורו.

גם לשוודים זה משתלם. חברת האחזקות שרכשה את מניותיה הנותרות של רנו, אינדוסטריווארדן (Industrivarden), היא בעלת המניות הגדולה בוולוו משאיות כרגע. לרויטרס היא מספרת שהיא מאמינה בחברה, שנחשבת ליצרנית המשאיות השנייה בגודלה בעולם (אחרי קונצרן דיימלר), וסומכת על העלייה בביקוש. גם הפרידה מרנו צפויה להועיל, שכן התערבות הממשלה הצרפתית בתעשיות המקומיות עשויות להפריע לשוודים להתמודד עם המשבר הכלכלי.