למרות שעוד לא יצאה הודעה מטעם החברות, אפשר לראות את עסקת אודי-דוקאטי כסגורה. אחרי שנים של שמועות, שהתחזקו בחודש שעבר ובצדק, מדווחות סוכנויות הידיעות על רכישה של אודי, שמקונצרן פולקסווגן, את יצרנית האופנועים האיטלקית במחיר של 860 מיליון יורו, כולל חוב של "פחות מ-200 מיליון יורו". הודעה רשמית מטעם אודי ובעלת הבית הקודמת אינבסטינדסטריאל (Investindustrial – גם לנו לקח זמן) צפויה להתפרסם בימים הקרובים במהלך כנס של בעלי המניות בקונצרן, אז גם יתפרסם המחיר הרשמי.

סוכנות הידיעות רויטרס מספרת שהרכש החדש נובע מהרצון של פולקסווגן להיות בעלים של מותגים יוקרתיים יותר מאשר צורך כלכלי וניסיון להגדיל רווחים. פרדיננד פייך, יו"ר קונצרן פולקסווגן, צוטט כי מי שאומר שהוא מתחרט על כך שלא רכש את דוקאטי כבר ב-1985 כשמחירה היה נמוך בהרבה.

דוקאטי נוסדה בשנת 1926 על-ידי 3 אחים – אדריאנו, מרצ'לו וברונו דוקאטי – בעיר בולוניה שבאיטליה. במרוצת השנים היא זכתה לתהילה כיצרנית של אופנועים מהירים ואקזוטיים. לזכותה רשומות 13 אליפויות סופרבייק מאז 1988. כיום היא מייצרת כ-40,000 אופנועים בשנה – מספר זניח ביחס לענקיות בתחום כמו הונדה שמייצרת כ-16 מיליון כלים בשנה. ב-2010 דיווחה החברה על רווחים של 71 מיליון יורו מתוך הכנסות של כ-390 מיליון יורו – גם אלו מספרים זניחים ביחס לתקציבים העצומים שבקונצרן פולקסווגן.