טויוטה ראב 4 חדש
7 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי, מציגה טויוטה את הדור החדש של הראב 4 (RAV4). טויוטה ראב 4 החדש יהיה – איך לא – גדול יותר, מתקדם יותר ושונה מבחינת המסגרת של הדורות הקודמים. מוצלח? תחליטו אתם. יצליח? זה מה שטויוטה מקווה. שיווקו של הדור הרביעי במספר יחל תחילה בארצות הברית כשבהמשך יגיע לאירופה וכמובן אלינו – במהלך הרבעון הראשון של שנת 2013.
 
 
 
 
הגרסה האמריקנית תעשה שימוש במנוע ה-2.5 ליטר של טויוטה, שעבר שדרוג ומספק כעת 176 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-23.8 קג"מ ב-4,100 סל"ד. המנוע ישודך לתיבה רציפה בעלת חלוקה קבועה ל-6 הילוכים. לצערם של האמריקנים, הדור החדש של הראב 4 לא ישווק עם מנוע V6 כפי שהיה בדור הקודם. סביר להניח שבגרסה המקומית שלנו, יוצע מנוע 2.0 ליטר מחודש.
 
מידותיו של הראב 4 החדש עומדות על 457 ס"מ לאורך, 184.4 ס"מ לרוחב ו-166.1 ס"מ לגובה. בסיס הגלגלים עומד על 266 ס"מ. כצפוי, טויוטה מבטיחה מרווח רב יותר לנוסעים ולמטענם. חוץ מזה, אחת הבשורות האמיתיות כאן זה העיצוב, שסוטה מהמסגרת המעט-סולידית של הדגם עד כה – בדומה לקו הנוכחי של שאר דגמי החברה. כמו בניסיונות קודמים, גם כאן התוצאה היא מצב של על טעם ועל ריח. ואם לא אהבתם חכו קצת – כי העיצוב של האוריס החדשה, למשל, כבר מתחיל לגדול עלינו.
 
גם מבפנים מקבל הראב 4 מייקאובר על הצד החיובי, עם שיפור במראה והבטחה לשיפור באיכות החומרים וההרכבה. רשימת האבזור האמריקנית כוללת מסך מגע בגודל 6.1 אינץ' עם מצלמה אחורית וגם חיבור בלוטות'. ברמת האבזור הגבוהה יותר ייכלל גם GPS, מערכת לזיהוי נקודות עיוורות ועוד. כל אלה עשויים וצפויים להשתנות בהצגת הגרסה האירופאית שצפויה להתרחש בחודשים הקרובים.