פיאט 500e
הגרסה החשמלית של פיאט 500 הוצגה אי-שם בתערוכת דטרויט לפני כ-3 שנים. כשנה לאחר מכן הודה סרג'יו מרקיונה, בעל הבית של פיאט, שייצור המכונית יעלה ליצרנית כ-10,000 דולר לכל כלי. ובכל זאת, נראה שהתדמית מחייבת ויחסי הציבור שווים את ההוצאה וכעת מגיעה גרסת הייצור שנחשפה בתערוכת לוס אנג'לס ותשווק בקליפורניה בלבד מתישהו ברבעון השני של 2013.

מתחת למכסה שוכן מנוע חשמלי חדש שמספק 111 כ"ס (80 קילוואט) ו-20.4 קג"מ. הוא משודך לסוללות ליתיום-יון בעלות הספק של 24 קילוואטש-שעה שמסוגלות להגיע לטעינה מלאה ב-4 שעות בלבד. טווח הנסיעה, ככל הנראה הנתון החשוב ביותר בתחום המכוניות החשמליות, עומד על כ-80 מייל – כ-130 ק"מ – בנסיעה ממוצעת, כאשר לטענת פיאט יכול הטווח להגיע גם ל-160 ק"מ בנסיעה עירונית.
העיקר התדמית: פיאט 500e
צילום: מנהל

אפשר לומר בוודאות שפיאט לא התקמצנה בכל הנוגע לתכנון המכונית. מאחורי המראה הצעקני נמצאת מכונית שקטה לחלוטין עם אוסף גדול למדי של גאדג'טים וטכנולוגיות. ניכרת תשומת לב רבה לפרטים – החל מהעיצוב הבולט והייחודי, שגם תורם לשיפור האווירודינאמיות של המכונית – מה שבתורו תורם גם לשיפור טווח הנסיעה. הצמיגים, מבית פיירסטון, נועדו לייצר כמה שפחות חיכוך, ואנרגיית הבלימה ממוחזרת לטובת ההנעה.
המסך שמעל לקונסולה המרכזית, 7 אינץ' גודלו, מציג את המידע הנחוץ על המכונית ומערכת ההנעה שלה ואפליקציה ייחודית לסמארטפונים תציג לנהגים את מצב המכונית גם מרחוק, כולל מעקב אחרי צריכת האנרגיה של הנהג וניווט לנקודת הטעינה הקרובה. רשימת האבזור הארוכה כוללת גם מושבים קדמיים מחוממים, הפעלה קולית מערכת שמע של אלפיין, בקרת אקלים, פתיחת דלתות ללא מפתח, פנסי LED ליום (DRL) ועוד – והכל כסטנדרט.

הפרט האחרון שנשאר ללא מענה הוא המחיר. לא ברור כמה יעלה לתושבי קליפורניה התענוג לנהוג בגרסה הייחודית.