ב.מ.וו i3 קופה קונספט
ב.מ.וו ממשיכה לחקור ולפתח את משפחת ה-i שלה בדרך לייצור מכונית כל-חשמלית ראשונה עבורה. אתמול בערב (יום ד'), עם פתיחת דלתות תערוכת לוס אנג'לס, חשפה היצרנית את ה-i3 קופה קונספט. זו תצטרף למשפחת ה-i שבינתיים כוללת את ה-i3 בעלת 5 הדלתות (והקטנה מהקופה החדשה) ואת ה-i8 הספורטיבית שהוצגו לפני כשנתיים, כקונספט עיצובי ומחקר נוסף של היכולות החשמליות של היצרנית. עושה רושם שהמועד המיוחל לגרסאות ייצור למכוניות (אנחנו רוצים את ה-i8 היפהפייה, אבל זה רק אנחנו) הולך ומתקרב. ב.מ.וו מדברת על זה אך לא מציינת תאריך יעד, אם כי דיווחים קודמים טוענים שזה צפוי לקרות מתישהו במהלך שנת 2013.
 
 
שלדת ה-i3 קופה קונספט עשויה אלומיניום בעיקרה, ואילו תא הנוסעים עשוי פלסטיק מרוכב עם סיבי-פחמן – בשם החוזק והמשקל. הצורה והמידות מזכירות יותר מכונית סופרמיני מגודלת, עם אורך של 396.4 ס"מ, רוחב שעומד על 176.8 ס"מ וגובה של 155.5 ס"מ. בסיס הגלגלים נשאר זהה ל-i3 והוא עומד על 257 ס"מ. העיצוב דומה לקונספט מחומש הדלתות, כאשר הגידול במידות תורם כמובן למרווח הפנים ולפרקטיקה. חישוקים בגודל לא-ממש-מציאותי של 20 אינץ' מזכירים לנו שזו עדיין מכונית קונספט, אם כי שאר המרכיבים נראים בשלים למדי. ב.מ.וו מדברת רבות אודות העיצוב ושילובי הצבעים וזה ממחיש את כך שמדובר במכונית שהיא תרצה למכור בסופו של דבר.
 
 
מבפנים היא נראית עתידנית למדי, אך הגיונית, כאשר לפי ב.מ.וו זהו עיצוב מוגמר ומוכן לייצור. בקונסולה המצומצמת נמצא צביר לחצנים קטן יחסית, מאחר ורוב הפעולות מתבצעות בעזרת מסך המגע בגודל 8.8 אינץ'. אלו מוטים כלפי הנהג, כמיטב המסורת החוזרת של ב.מ.וו. את לוח המחוונים מחליף מסך נוסף, 6.5 אינץ' גודלו, שמציג את המידע הקשור למצב המכונית ולנהיגה. מערכת המידע המתוחכמת תדע "לדבר" עם מכשיר הסמארטפון של הנהג, להסתנכרן עם לוח השנה שלו, לדעת את היעד של הפגישה הבאה ולנווט לשם. לבסוף, פאנל מעץ אקליפטוס מוסיף, לדעתנו, תחושה ביתית למודרניות הקרה של העתיד.
 
מתחת למכסה המנוע מגיעה ה-i3 קופה עם אותה יחידת הנעה של ה-i3 המקורית – מנוע חשמלי שפותח ע"י ב.מ.וו, בעל הספק של 125 קילוואט (170 כ"ס) ומומנט של 25.5 קג"מ. עקב אכילס של המכונית, כמו שאר המכוניות החשמליות, נותר טווח הנסיעה. זה עומד, לפי ב.מ.וו, על כ-160 ק"מ במצב של סוללה הטעונה במלואה ולא ברור אם מדובר בנתון ממוצע או במקסימום ניתן להשיג אם מכבים אביזרים לא נחוצים כמו מושבים מחוממים או מיזוג האוויר. כמו כן, מאחר ומדובר במכונית עירונית שלא מיועדת לכבישים בינעירוניים, מהירות הנסיעה מוגבלת ל-90 קמ"ש.