נכון, עלול לקחת עוד קצת זמן עד שהמכוניות ינהגו בעצמן, ינווטו בשבילנו וכמובן יימנעו מתאונות וישמרו על חיינו. בינתיים, ישנה טכנולוגיה קצת יותר ברת יישום שייתכן ונזכה לראות בשנים הקרובות. על מכוניות שמדברות אחת עם השנייה כבר סיפרנו לכם. רכיבי תקשורת שיותקנו במכוניות ויאפשר להן "לדבר", לשלוח נתונים ולהחליט החלטות בהתבסס על הנתונים השונים. זוהי טכנולוגיה ברת השגה, ונראה שעולם המדע עדיין מגלה את הדרכים החדשות שניתן להשתמש בה. ההשראה הבאה מגיעה מאוניברסיטת קרנגי מלון (Carnegie Mellon) שבעיר פיטסבורג, פנסילבניה (ארצות הברית), ולטענתה ניתן ללמוד ניתן להשתמש בטכנולוגיה ליישום שיטה חדשנית להכוונת התנועה – בהשראת עולם החי.

לפי החוקרים, כשמביטים בטור נמלים, קן דבורים או להקת ציפורים – אין להן צורך בהכוונה, אלא נדמה שהן יודעות בדיוק מתי לפנות ולאן, ולמי יש זכות קדימה. לדעתם, אין לנו צורך במערכות הכוונה תשתיתיות, כלומר – רמזורים. החוקרים פיתחו אלגוריתם שבעזרת תקשורת קצרת-טווח תאפשר להעביר את הרמזור מהכביש – למכונית. זאת אומרת שהמכונית שלכם תדע לומר לכם מתי לעצור ולתת זכות קדימה, ומתי לנסוע. לטענתם, הם הצליחו להוכיח שהתוכנית שלהם יכולה לחסוך 40-60% מזמן הנסיעה בכבישים עמוסים, וכן להפחית את הזיהום, הרעש וכמובן את צריכת הדלק.

הטכנולוגיה נמצאת בפיתוח כבר משנת 2009 וכעת, עם תקציב של 2 מיליון דולר, מעוניינים החוקרים להמשיך ולפתח, להתאים את הטכנולוגיה כך שתדע לזהות גם הולכי רגל ורוכבי אופניים, ולייצר סימולציה בקנה מידה רחב שתבחן את השפעות הטכנולוגיה.
אחד ממבחני השטח החשובים ביותר שיהיה על החוקרים לעבור הוא ככל הנראה שיתוף הפעולה של הגורם האנושי – נסו לדמיין עצמכם עוצרים במחלף או בצומת כי המכונית אמרה לכם, למרות שהאינסטינקט ה"מקומי" אומר לכם שיש מקום להידחף. האם אנחנו מוכנים להחליף את הרמזורים תמורת שיקול דעת?