פולקסווגן גולף
כבר שנים שפולקסווגן מובילה את התחום הקומפקטי עם הגולף, בעיקר בכל הקשור לאיכות תא הנוסעים. בכל דור ודור עושה רושם שהגולף מצליחה להביא אל הקטגוריה העממית תחושה של מכונית מסגמנט גבוה יותר – וגם לא שוכחת לדרוש פרמיה על תחושה זו. בחודש שעבר הוצגה גולף כל חדשה, על פלטפורמת ה-MQB החדשה של הקונצרן, וזה זמן טוב לראות עד כמה ואם בכלל הזדקן הדור הנוכחי – ועל הדרך לבדוק את תפקוד מערכת ההנעה של הגרסה הבסיסית.

מוכרת
למרות השנים החולפות לא ניכרים קמטים בעורה. היא עדיין נראית בעניינים, גם אם לא מעודכנת עד הגבות כמו המתחרות הצעירות יותר. למבחן התייצבה הגרסה נטולת דוושת המצמד הזולה בהיצע, עם מנוע 1.2 ליטר הזרקה ישירה ויניקת אוויר מאולצת (1,198 סמ"ק, 105 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-17.8 קג"מ ב-1,500 סל"ד). מחירה של גרסה זו (המצוידת בתיבת DSG עם שבעה יחסי העברה) עומד על 128,000 שקלים.
קל מאוד להרגיש בבית בכל גולף, וגם בזו. הנדסת האנוש משובחת, איכות החומרים גבוהה וההרכבה מצוינת. המרווח מרשים (גם מאחור) ואפשרויות הכיוון מלאות. תנוחת הנהיגה לא הרגישה טבעית בתחילה, אך עם חלוף הקילומטרים התבררה כנוחה.
את הגולף אנחנו מכירים לא מהיום, וגם את שילוב המיני-טורבו-DSG הזה אנחנו מכירים היטב, נותר רק לראות איך מתאימים כולם יחדיו.
פולקסווגן גולף 1.2 ליטר: מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
בכל הקשור לתנע הפתרון יעיל מאוד. המנוע מייצר כל טוב מתחתית השעון ועד לכ-5,000 סל"ד – דחיפה מורגשת ואחידה. אופי הפעולה שלו נעים ובשרני ורק לקראת שיא ההספק הופך צלילו לא נעים ומהדהד בתא הנוסעים. מיני תאוצות הן עניין של מה בכך נוכח שפע המומנט, זמינותו וכמות יחסי ההעברה.

עיקר התלונות יעלו מול כפולת המצמד – זו מייצרת תנודות לא נעימות. קשה מאוד, לדוגמא, לייצר נסיעה חלקה בפקקים. גם בכביש פתוח ותחת עומס, התיבה לעיתים חובטת ודורשת ממך מינון כירורגי בדוושת הגז בכדי להימנע מתופעות אלו – ולא תמיד בהצלחה. דוושת הגז כבדה מאוד - כנראה בניסיון (לא מוצלח) להקל על הדיוק בתפעולה. את יתרון הנפח הקטן וריבוי יחסי העברה (שיוט ב-100 קמ"ש יתבצע בכ-2,000 סל"ד בהילוך הגבוה) גילינו ליד המשאבה, עם ליטר אחד שנשאב על כל 10.7 ק"מ ממוזגים ולא קלים. יפה. מעבר לאלו זהו אותו דור שישי של הגולף, שמרגיש על הכביש בוגר, נוח ושקט למדי.

ההתנהלות המכובדת והבטוחה נשמרת עד שידרוש הנהג תפקוד בעומס גבוה. או אז ההגה (הקל מדי) והמתלים (המאבדים ריסון בעומס) יפנו כתף קרה אל הנהג הפוחז. מי שעשויה להפריע גם בשימוש נורמטיבי היא דוושת הבלם, בעלת מהלך ארוך ופעולה לא הדרגתית.
פולקסווגן גולף 1.2 ליטר: מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
מה נשתנה
גם בסוף חייו, הדור הנוכחי של פולקסווגן גולף מרשים עם מרווח, עיצוב, חומרים, התנהגות בוגרת ונוחות טובה. שתי תלונות עיקריות עולות מול הגרסא הנבחנת. האחת – יכולת דינאמית פושרת, השנייה – חוסר עידון של פעולת הגיר. בעוד התלונה הראשונה לא אמורה להטריד את הקהל המסורתי של הגולף, זו השנייה עתידה להפריע להם ביום יום. אבל נתוני המכירות מראים שאנשים כנראה אוהבים את ההרגשה שמציעה הגולף, מוכנים לשלם את תוספת התשלום שהיא דורשת ולהעלים עין ממגרעת כזו או אחרת, בכדי ליהנות מהפרקטיות האיכותית שהיא מציעה.