שברולט טראקס בתערוכת פריז
בג'נרל מוטורס כבר מדברים שנים על כך ששברולט היא מותג גלובאלי, אבל רק כעת מונה לה ראש מחלקת עיצוב ברור שאחראי לכל המותג, בין אם מדובר בדגמים לאמריקה או לאסיה. קוראים לו קן פרקינסון (Ken Parkinson), והוא מזכיר במראה ובטון הדיבור את המוזיקאי פול סיימון (וכן, גם הוא יהודי מאזור ניו-יורק). השקתה של שברולט טראקס הייתה הזדמנות מצוינת לשמוע ממנו על הכוונות לעתיד.

"עיצוב הטראקס החל בכלל בדטרויט. הייתה תחרות והעיצוב של המרכז בדטרויט ניצח, אבל הדרום-קוריאנים הופקדו על הביצוע של הרעיון". הוא מסביר לי וממשיך בניסיון להבהיר מי משפיע על מראה המכוניות של שברולט. "כאשר אנחנו מעצבים קאמארו אז ברור שההשפעה הגדולה על המראה תגיע מארצות הברית וזה מה שיעזור לה להצליח. אבל הטראקס, למשל, צריך להצליח בשווקים אחרים בעולם ולכן היה חשוב יותר לקבל משוב מכל 140 השווקים בהם אנחנו קיימים".

איך אתה מגדיר את הייחוד של הטראקס לעומת אופל מוקה?

"הטראקס לוקח הרבה ממסורת ה-SUV ששברולט הייתה חלוצה בה. רצינו שהוא יהיה נאמן למסורת הזו אבל גם ייראה מודרני".

האם הוא אומר משהו על העתיד?
"בעיקרון אנחנו רוצים להישאר נאמנים למה ששברולט מייצגת והטראקס הוא הרמז הראשון. כאשר אנחנו מתקדמים, השאיפה שלנו היא לשמור על שברולט רעננה ומרגשת".
המעצב של שברולט מכוון למסורת ולאופטימיות. ראיון בלעדי
צילום: מנהל
שברולט קאמארו, 1967. כי נתנו לנו סיבה להסתכל עליה

אילו השפעות אתה מקבל מהעבר של שברולט?
"אני חוזר לשנים בהן הייתי ילד ונזכר באימפלה מודל 1965, רכב שהיה לסבא ולאבא שלי וגם בכל הטנדרים מאותה תקופה. המכונית הראשונה בה התאהבתי הייתה שברולט קאמארו מ-1968. הייתי אז כבר בן 16 ופשוט התאהבתי בה. זו תקופה בה שברולט הייתה מודרנית לזמנה ובעלת מבט אופטימי לעתיד. זה מה שאנחנו רוצים ששברולט תייצג".

האם התחרות בין שברולט לאופל באירופה אינה חזיתית מדי?
"אני חושב שיש מספיק מקום לשתיהן. השוק באירופה מאוד שונה משאר העולם ויש כאן הרבה מאוד מותגים, אבל אופל מאוד חשובה לג'נרל מוטורס ושברולט היא הבסיס שלה. אנחנו לא מותג מקומי והעתיד של שברולט הוא העולם. כבר היום אנו רואים ש-70% מהמכירות שלנו הן לייצוא".

איך היית רוצה לראות את שברולט בעתיד?

"הייתי רוצה ששברולט תהיה מאוד מובחנת ומזוהה ממרחק. שיהיה לה קשר לעבר, אבל גם מבט אופטימי לעתיד. היא צריכה להיות מרגשת אבל לא באופן מוגזם, כוחנית אבל פשוטה בהבעה. אחת הסיבות שאני כל כך נהנה לעבוד כאן הוא שבשברולט העיצוב מאוד חשוב. זה דבר שנותן לנו תקווה עצומה".