קאדילק CTSשם מלא: קאדילק CTS
אחיות לפלטפורמה: אין
מתחרות עיקריות: ב.מ.וו סדרה 5, אודי A6, מרצדס E-קלאס, אינפיניטי M, לקסוס GS, קרייזלר 300, יגואר XF

כדאי לדעת עליה: הדור השני של קאדילק CTS מנסה, עוד יותר מקודמו, לפנות גם לשוק האירופאי. הוא עושה זאת עם יכולת דינמית טובה יותר, מנועים שאומנם אינם מוגדשים, אך מבצעים את עבודתם נאמנה, ועם עיצוב מוחצן ותא נוסעים מאובזר לעייפה. זה האחרון אגב, מציע איכות הרכבה פחות טובה מהצפוי, כשבמהלך מבחן הדרכים שערכנו לה בעבר נשמעו קרקושים שלא מתאימים למכונית במחיר שכזה.
בישראל משווקת ה-CTS עם שני מנועים לבחירה: בתחילת הדרך היה זה מנוע 2.8 ליטר (210 כ"ס) ו-3.6 ליטר (307 כ"ס) כשבהמשך הוחלפה יחידת הבסיס במנוע 3.0 ליטר (270 כ"ס) והיחידה הבכירה שודרגה ל-311 כ"ס. היות שלרוב מחפשי היכולת הדינאמית יעדיפו את המתחרות, ההמלצה שלנו היא לפנות דווקא לגרסה החלשה יותר (3.0 ליטר) שמציעה נוחות נסיעה עדיפה (כיוון שהיא אינה מגיעה עם מתלי הספורט של הגרסה הבכירה). למי שמחפש מכונית סדאן ספורטיבית, ימצא את מבוקשו בגרסה הבכירה העונה לשם CTS-V אשר מציעה מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר ו-556 כ"ס. אם אתם קהל היעד של המכונית הזאת אז אתם מכירים אותה.
בשנה האחרונה הצטרפה גם גרסת הקופה להיצע אשר מציעה עיצוב מוחצן עוד יותר. היא מגיעה רק עם המנוע החזק יותר (3.6 ליטר) או בגרסת ה-V עם המנוע האימתני.
כל מה שטוב: אבזור, מחיר, CTS-V.
כל מה שרע: מרווח, איכות תא הנוסעים, נוחות נסיעה בגרסה החזקה.
מה מקבלים: אלטרנטיבה טובה למתחרות מגרמניה ומיפן.
גרסה מומלצת: V-CTS בשבילנו, הגרסה הבסיסית בשביל רוב האנשים.