אודי S3 חדשה
שטף ההצגות לקראת תערוכת פריז שתיפתח השבוע ממשיך. כעת מציגה אודי את ה-S3 החדשה המבוססת על גרסת 3 הדלתות של ה-A3 שהוצגה בתערוכת ז'נבה בתחילת השנה. היא תוצג לראשונה בתערוכה בפריז, לצד גרסת הספורטבק (5 דלתות) שתיחשף שם גם היא. כמו הספורטבק, גם ה-S3 תתחיל לצוץ בשווקי העולם בתחילת 2013 כשאלינו הגרסה השרירית תגיע לקראת מרץ.

לדברי אודי, המכנה המשותף בין המנוע החדש של ה-S3 לבין זה שבדור הקודם הוא הנפח (1,984 סמ"ק) והעובדה שישי לו 4 צילינדרים. לדברי מהנדסי החברה, מנוע ה-2.0 TFSI תוכנן מאפס עבור הדור החדש. הוא מספק 300 כ"ס (ב-5,500 סל"ד), שהם 35 סוסים יותר מב-S3 הקודמת, ו-38.7 קג"מ ב-1,800 ל-5,500 סל"ד, שהם כ-3 קג"מים יותר ובסל"ד נמוך יותר. ביצועים: תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות בלבד (לעומת 5.5) עם תיבת ה-S-tronic ו-5.4 שניות עם תיבה ידנית. המהירות המירבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.
צילום: מנהל

למרות המספרים המרשימים מצליחה אודי S3 החדשה לחסוך, באופן יחסי כמובן, לקודמתה. היא גומעת ליטר בנזין על כל 14.5 קילומטרים (14.3 בידנית). מדובר בשיפור משמעותי למדי של כ-2 קילומטרים לכל ליטר. פליטת המזהמים עומדת על 159 גרם "לא נוראיים" של פחמן דו-חמצני לקילומטר (162 בגרסה הידנית).

מעבר לזאת, זוכה ה-S3 גם למראה הספורטיבי המתבקש, עם פגושים וגריל ייחודיים לדגמי ה-S של החברה. כמו כן, יש לה חישוקי 18 אינץ'. תא הנוסעים הוא כמובן זה של אודי A3 המאובזרת, עם שילוב של סמלי 'S3' ו'קוואטרו'.

המחיר של ה-S3 יעמוד על 38,000 יורו בגרמניה, שהם כ-192,000 שקלים. מיותר כמובן לציין שהמחיר כמעט ויכפיל את עצמו לקראת ההגעה לארץ הקודש.